Trubbel med middagsluren, 20 månader

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
Skriv svar
Tina-Stina
Inlägg: 431
Blev medlem: tor 03 feb 2005, 12:39
Ort: Halland

Trubbel med middagsluren, 20 månader

Inlägg av Tina-Stina »

Hej!
Nu har vi riktigt trubbel med middagsluren. :( Den sovs inte..grabben slänger ut täcke, kudde, och madrassen. Ropar, sjunger om vart annat, under 1,5 timmar.. ja...allt utan att sova! :roll: Skulle tro att han sover var 4:e dag. Max..Vad händer?" Förtrots syndrom?"
Detta har hållit på i ca: 3 veckor...börjar bli dålig vana av detta! Nattsömnen fungerar bra som vanligt.
Hoppas någon kan hjälpa. Mvh tina-stina
Stolt mamma till:
Dotter Mars -04
Son Mars -06
Dotter Juli -08
Nancy

Re: Trubbel med middagsluren, 20 månader

Inlägg av Nancy »

Tina-Stina skrev:Hej!
Nu har vi riktigt trubbel med middagsluren. :( Den sovs inte..grabben slänger ut täcke, kudde, och madrassen. Ropar, sjunger om vart annat, under 1,5 timmar.. ja...allt utan att sova! :roll:
Hej Tina-Stina :D

Inledande fråga: hur agerar Du då sonen har sin cirkus i sängen :?: Om du berättar så utgår vi från det och nystar vidare. Om jag inte hinner skriva i em så tittar jag till dig ikväll (eller kanske nån annan hinner före).

Kram från Nancy
Nancy

Re: Trubbel med middagsluren, 20 månader

Inlägg av Nancy »

Nancy skrev:Inledande fråga: hur agerar Du då sonen har sin cirkus i sängen :?:
:roll: Nämen usch vad otrevligt det där såg ut i skrift, inte meningen ju :!:

Ville bara att du skulle berätta lite om hur du brukar hantera situationen eftersom lösningen kan ligga just där.

:wink: Nancy
Tina-Stina
Inlägg: 431
Blev medlem: tor 03 feb 2005, 12:39
Ort: Halland

Inlägg av Tina-Stina »

Hej!
Oftast i samband med täckkastning osv. har den lille spjuvern kissat utanför blöjan, så sängkläderna är våta och ligger lite varstans :roll: . Ja, hur reagerar jag..går in, lägger tillrätta madrass etc igen och om det är "för" vått, byter jag bodyn, och lakan. ( underhållning av högsta klass! (Och han skrattar gott med! :lol: ) Men samtidigt kan han ju inte sova på sängribborna..) Sedan lägger jag honom igen och säjer sov så gott. Lugnt och sansat, fast man blir ju ganska irriterad i längden. :roll: går ut, och sedan efter en stund,är det full rulle igen.. :roll: hmm...vad göra? Trodde det skulle ge med sig.
Tacksam för svar
Stolt mamma till:
Dotter Mars -04
Son Mars -06
Dotter Juli -08
Nancy

Inlägg av Nancy »

Tina-Stina skrev:Men samtidigt kan han ju inte sova på sängribborna..)
Hej Tina-Stina :D
Jag får kapitulera här och erkänna att jag inte har en aning om hur man skall göra. Förstod inte först att det var så mycket hyss... :roll: :wink:

:idea: Ber ödmjukt om hjälp från forumister med erfarenhet och kunskap kring sporten "Kast med kissig madrass" :wink: :!:

Nancy
Tina-Stina
Inlägg: 431
Blev medlem: tor 03 feb 2005, 12:39
Ort: Halland

Inlägg av Tina-Stina »

Hej!
Tack ändå för svar! :D
Ja, det är som sagt en riktig liten spjuver! Att grabbar skulle vara lite annorlunda än tjejer var jag beredd på..men jag har nog aldrig sprungit och bytt sängkläder så mycket som nu! Han är överallt samtidigt, och en riktigt nyfiken liten kille :lol: Men han är glad och trygg liten herre som vet vad han vill, och det är ju bra...men jobbigt! :shock:
Vi får hoppas att någon har lite tips!
Stolt mamma till:
Dotter Mars -04
Son Mars -06
Dotter Juli -08
Nancy

Inlägg av Nancy »

Tina-Stina skrev:Att grabbar skulle vara lite annorlunda än tjejer var jag beredd på.
:wink: Åjo, har allt läst inlägg där mammor/pappor berättar som sina vilda töser :wink: :heart: :lol:

Hoppas att du får hjälp under dagen med dina funderingar :D

Kram från Nancy
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hej på er :D
Eftersom jag likt Nancy inte heller har nån egen erfaenhet av ett sånt där utrivningsbeteende :wink: :lol: så skickar jag dig en länk så länge! I mitten på tråden finns lite tips som du kanske kan använda dig av :!:

http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=14065

(PS: vill bara säga att min son, den ende gossen i barnaflocken, är den som varit allra lugnast av alla barn :wink: :!: hans syrror är vildare i varierande grad :roll: )

Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Tina-Stina
Inlägg: 431
Blev medlem: tor 03 feb 2005, 12:39
Ort: Halland

Inlägg av Tina-Stina »

Hej!
Tack för svar och länk! Mycket läsvärt! Ska prova idag!
Ja, det var väl lite fördomsfullt att tänka att killar är lite mer framåt och röjjiga..bara för att det är så här, behöver det ju inte vara så hos andra.. :oops: :D
Däremot är han jättekramig och sitter gärna och myser ofta, så det är väl lite både och här :lol:
Tack igen! Mvh Tina-Stina
Stolt mamma till:
Dotter Mars -04
Son Mars -06
Dotter Juli -08
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hoppas du blir hjälpt av länken, annars får du hojta så får vi efterlysa lite mer input :wink: :!:
Tina-Stina skrev:Ja, det var väl lite fördomsfullt att tänka att killar är lite mer framåt och röjjiga
Hehe, jag ska (o)villigt erkänna att jag också har en massa fördomar - att tjejer är mer gnälliga t ex, och att de är lite mer "räviga" än killar... men det kanske är bara just mina som är så :roll: :lol:

kram :heart:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Nancy

Inlägg av Nancy »

O:) Är nog bara jag som är heeeeelt fri från allt vad fördomar heter :roll: Hur har jag lyckats bli så redig... :-k

:lol: :lol: :lol:

Tack Mia för undsättning :thumbsup:
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Tina-Stina, nu är jag nyfiken på hur det gått för er! Berätta gärna hur ni gjort om du har lust :!:
Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Tina-Stina
Inlägg: 431
Blev medlem: tor 03 feb 2005, 12:39
Ort: Halland

Inlägg av Tina-Stina »

Hej!
Behövde inte göra något! Rätt som det var, sov han lugnt igen :shock: :lol: Det var skönt, för det började bli riktigt jobbigt :roll:
Men nu vet jag hur jag går tillväga om det kommer en ny fas :D
Tack för alla tips!
Kram Tina-Stina
Stolt mamma till:
Dotter Mars -04
Son Mars -06
Dotter Juli -08
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Härligt!
Ibland, ofta!, verkar bekymren lösa sig i samma stund som man skriver ner sina funderingar här :? :lol:
Kram!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "