Är du en häxa eller ?

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
Sol

Är du en häxa eller ?

Inlägg av Sol »

Jag måste bara få berätta om dagens busstur in till stan. Jag och min snart 3-åriga lilla tjej satt på bussen när en äldre dam steg på och satte sig i sätet framför oss. Min dotter satt länge helt tyst, vilket är ovanligt, sen sa hon plötsligt till damen att "vet du att våren har kommit fast det regnar" ? Jodå, det visste damen, hon log så rart och tyckte att min dotter verkade vara en väldigt framåt liten tjej, de pratade lite om allt möjligt, sen kom frågan som gjorde att jag knappt visste om jag skulle skratta eller gråta. Min dotter sa: Din näsa är jättestor,tanten. Är du en riktig häxa eller är du bara på låtsas ??
Åh, vad jag kände mig dum, försökte iallafall släta över det hela på ett snyggt sett och damen (som var lite "fin" med pudrad näsa och tjusig hatt), sa bara att, nej, jag är alldeles vanlig bara, sen gick hon av vid nästa hållplats.
Detta är inte första gången som min dotter är så spontant frågvis, hon är lite lillgammal och väldigt före i utvecklingen med allt, men hon förstår ju ännu inte att man inte säger vissa saker bara rätt ut, försöker förklara, men får bara följd frågor tillbaka som att, varför får man inte det då, varför är det så då o.s.v Roligt har vi iallafall och lär sig vett och etikett gör hon väl så småningom.
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Usch, ja vad pinsamt... :oops:
Men man kan skriva upp det i lilla boken, och sedan skratta åt det :D

Du får ju tänka på att om tanten verkligen HADE en stor näsa, så visste hon ju redan om det :wink:
Jag fick en gång reda på att jag hade små bröst, och barnet i frågas mamma hade minsann större hon.
Och ja, det visste jag ju redan, så det var ju inga nyheter direkt. 8)

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Cec

JÄTTEKUL!

Inlägg av Cec »

HA HA HA HA Jag skrattar så jag gråter! URKUL! :D

Men jag förstår att du tyckte det var lite pinsamt! :lol:
//Cec
Mamma till Elvis född 4 mars 2004.
br

Inlägg av br »

barn är ju för roliga! När min dotter såg en kvinna i tunnelbanan som var hekt klädd i slöjor o skynken ( endast ansiktet syntes) undrade dottern om det var ett spöke! När jag sa att dte inte var ett spöke trodde hon inte på mig
Dotter född 11/12-00
Son född 9/12-03 ( "shn-kurad" i maj -04)
Kit

Inlägg av Kit »

Jösses, vilken fullträff, br! Tänk om vi alla från höger till vänster, från öster till väster :wink: från hög till låg, från alla kategorier, nu och då tog oss för att se världen genom barnaögon, ja, jag undrar om inte världen vore en bättre värld då.....
:heart: Jag sökte en Bibel och fann Barnaboken.

:heart: Matte till minilejon som ramsas i spinn.

:heart: Det är inte för att det är svårt, som du inte vågar. Det är för att du inte vågar, som det är svårt.
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"