Ambres

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
inger
Kontakt:

Ambres

Inlägg av inger »

Såg ni filmen om Ambres i går.
Ambres är en ande som lånar snickaren Sture Johanssons kropp för att tala till oss människor om kärleken.
Vad tycker ni om det?
Två underbara tonåringar

http://barnboksnatet.blogspot.com/
Nemita
Kontakt:

Inlägg av Nemita »

Nu är ju jag en ganska fyrkantig akademiker och naturvetare :roll: så jag brukar inte vara så benägen att tro på sånt här. Eller, snarare så ställer jag mig oftast oövertygad åt nåt håll. Jag vet helt enkelt inte. Hur kan man veta? Är kanske fel typ att svara på det just därför, för det kan ju vara lite trist med skeptiker för de som är mer positivt inställda.

Men, med det sagt, så tycker jag att Sture verkade mycket klok och sund och inte alls knäpp (som man kanske skulle kunna tro). Jag tycker också att Ambres hade mycket intressant att säga och att han upplevdes som en helt annan person än Sture. Även när de var tysta så såg man på blicken vem som var "där inne", de hade helt olika blick.

Jag tror inte man kan veta vad det är som händer med Sture, men oavsett om han har en personlighetsklyvning, om han bluffar eller om han faktiskt "tas i besittning" av Ambres, så är det Ambres säger intressant och tänkvärt. Man kan ju också tänka att även om Ambres existerar så innebär det ju inte automatiskt att han är "god" eller vill väl. Så en viss skeptisism mot vad som sägs kan ju vara vettigt oavsett vad man tror. Men han var intressant att lyssna på och sa mycket tänkvärt.

Vad tänker du själv?
/E
Mamma till en pojke född 8 januari 2007 (kurad vid 6 månader) och en stor liten knodd född 24 juli 2010 (en vecka efter beräknat, 4,5 kg tung) som standardmodellas.
inger
Kontakt:

Jag tycker att

Inlägg av inger »

Jag tycker att Ambres i likhet med många andra medelålders karlar verkade mer intresserad av att lyssna på sig själv än på andra.
Just det där predikandet retar något inom mig.
- Ni ska inte tro att blomman är gul. Den är alla andra färger än gult. Gult är bara den färg den stöter i från sig.
Man vill göra sig lite märkvärdig när man snackar på det viset, tänker jag.
Två underbara tonåringar

http://barnboksnatet.blogspot.com/
Mata

Inlägg av Mata »

Jag tycker att Ambres i likhet med många andra medelålders karlar verkade mer intresserad av att lyssna på sig själv än på andra.

:lol: :lol: :lol:

Kanske ännu märkvärdigare om man råkar vara en vanlig ande med som fått tag i ett sätt att meddela sig på. Och folk reser för att lyssna på en, om ni förstår vad jag menar... :wink:
Mamma till 4 barn, -03, -05, -07, -09

There´s a place in heaven for women who help other women...
mrs.mormor

Inlägg av mrs.mormor »

mrs.mormor här
Hej på er alla!!!!!
Jag har varit hos Ambres, eller hos Sture Johansson om man så vill. Det var för ca 10 år sedan. Helt fantastiskt. Något är det som händer som ej går att förklara. På TV kunde man se hur han förvandlades och i verkligheten är det ännu påtagligare.
En "kul" grej, Vet ni varför Ambres bara kan vara framme max 3 timmar? Jo Sture har blivit så kissnödig och måste snabbt på toaletten.
Ambres hävdar med bestämdhet att vi alla skall vara mycket kritiska till det han säger, det får ej bildas någon typ av "sekt" runt honom. Den största eller enda anledningen att han ej förekommit i något större sammanhang tidigare är just det att han varit orolig för att han skall missförstås och att det skulle bli någon form av kult runt honom. Han hävdar INTE att han har rätt, han vill att vi skall vara självständigt, kritiskt tänkande människor. Det är för mig att han är seriös
Ambres "predikan" är KÄRLEK, KÄRLEK och åter KÄRLEK och det är väl aldrig fel, eller?
Ha en bra dag!
mamma till Sophie - 73 och Anna - 74
mormor till Alexander -95, Amanda - 04, Tintin -05
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"