badskum???
-
Lotta Sthlm
badskum???
hej på er! när börjar man använda det egentligen?? det är ju såå mysigt med allt lödder! 
Vet inte riktigt... Emil fick nog det ganska tidigt, strax efter året tror jag. Men inte riktigt badskum för jag tycker att det brukar vara så väldigt parfymerat.
Jag har alltid använt tvålen som "bubblor". Men man bör kanske inte bada så jättelänge i tvåligt vatten, det blir väl ganska uttorkande...
Lillebror Jonas har än så länge fått nöja sig med att jaga oljedropparna på vattenytan, det är jätteroligt
Jag har alltid använt tvålen som "bubblor". Men man bör kanske inte bada så jättelänge i tvåligt vatten, det blir väl ganska uttorkande...
Lillebror Jonas har än så länge fått nöja sig med att jaga oljedropparna på vattenytan, det är jätteroligt
Linda
Emil 020212 (har alltid sovit som en liten gris, mycket och länge)
Jonas 040525 (gillar också att sova, introducerade verktygen för säkerhets skull vid 2 mån)
Jonas 040525 (gillar också att sova, introducerade verktygen för säkerhets skull vid 2 mån)
Har i Spanien badar man fran forsta dag med badskum och gott luktar det oxa... Johnson and Johnson har speciella bebis badgrejer. For mina skrottar har det gatt bra men antar att for barn med allergibenagenhet sa kanske det inte e sa bra med tanke pa eksem etc
Mamma till tvillingarna Emma och Sara f?dda 040712 i v.36+4. Kur paborjad 7/1-05 och sedan dess sover hela familjen gott!
-
Lotta Sthlm
Frågan är bara vem som tycker att det är roligast/mysigast, mamma eller barn?
/LO
/LO
Lotta, mamma till
Vera
född januari 2004 Minikurad sommaren 2004
Ivar
född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum
-
Lotta Sthlm
Men visst är det cool att "återupptäcka allt kul". Tänk så många år det var som jag inte åkte snow-racer. Vilket slöseri
Måste nog dock skaffa mig en egen nu för att få fortsätta köra. 8) För att inte tala om att hoppa i vattenpölar - älskar det. Skvätter så häftigt
Snacka om att barnet ger en barnasinnet tillbaka.
Snacka om att barnet ger en barnasinnet tillbaka.
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
-
Electrifying
Litet tips!
Jag började ha "bubblor" i antons badvatten när han va 8 månader eller så. Testade först med tvål i vattnet men han blev lite väl torr i huden så då började jag göra skum i handfatet och sen öste jag i de med händerna eller så fyllde jag bara en liten hink eller nåt med skum.. då kunde och kan
han själv greja med de utan att de behöver vara så mycke i tvål i vattnet.
Jag började ha "bubblor" i antons badvatten när han va 8 månader eller så. Testade först med tvål i vattnet men han blev lite väl torr i huden så då började jag göra skum i handfatet och sen öste jag i de med händerna eller så fyllde jag bara en liten hink eller nåt med skum.. då kunde och kan
Antons mamma
Anton f?dd 20031219 sover gott utan kuren.
Anton f?dd 20031219 sover gott utan kuren.
-
Lotta Sthlm
farliga ämnen i barnprodukter
Jag fick tips om att kolla svenska naturskyddsföreningen (www.snf.se/verksamhet/konsument/barnvard.htm) för det är måååånga barnprodukter som innehåller farliga ämnen. Både för naturen och för barnen! Inte en enda tvättservett fick godkänt och bara Liberos fick någorlunda ok. Skrämmande.
Mimmi, mamma till Hugo född 8 juli 2004
och Stella och Olivia födda 31 januari 2008.
och Stella och Olivia födda 31 januari 2008.
Precis som du skriver Mimmi-san så är det inte många produkter som har fått godkänt på naturskyddsföreningens hemsida, det verkar bara ngt farligt i alla produkter som man använder.
Pratade med BVC om detta och svaret jag fick var att halterna av de farliga ämnena var så låga att man inte skulle/behövde lägga så stor vikt vid det. Man behöver kanske inte använda alla rödlistande produkter men hon tyckte inte att man behövde utesluta alla produkter på listan bara pga av resultatet av undersökningen.
Dessutom läste jag att flera produkter hade hamnat som "gula" bara för att de inte är med och betalar för svanenmärkningen... Nu ska man ju iofs vara lite källkritisk, men det gäller ju åt båda hållen...
Dessutom läste jag att flera produkter hade hamnat som "gula" bara för att de inte är med och betalar för svanenmärkningen... Nu ska man ju iofs vara lite källkritisk, men det gäller ju åt båda hållen...
Linda