När det finns reserver... min kväll med Leia

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
Nancy

När det finns reserver... min kväll med Leia

Inlägg av Nancy »

:idea: Igår var det bara vi tjejer hemma hela dagen (pappa skulle komma hem först vid 23 på kvällen). Leia och jag hjälptes således åt att bada Lussi (Leia häller vatten över lillasyster med hjälp av en gul liten vattenkanna) och se till att hon hade det bra. När Lussi somnat i sin vagn greps jag plötsligt av en stark längtan efter att umgås med min stora flicka en stund till.

Leia hämtade sitt täcke och jag lite kuddar. Vi satte oss i soffan och tittade på Simpsons. En tyst överrenskommelse oss emellan sa att detta var ett undantag och att det var just sitta i soffan som gällde. Leia lutade sig mot mig och stämningen var helt magisk :heart: Med jämna mellanrum vände sig Leia mot mig, log och gav mig en kram.

Stunden blev en hel timma lång. Först kl. 21.00 bar jag Leia till hennes säng, fick en godnattpuss av min älskade dotter och sen somnade hon lugnt.

:heart: En kväll jag kommer att bevara i hjärtat länge, länge.
Gäst

Inlägg av Gäst »

:heart: :D
Visst är det mysigt! Jag och Anton brukar ha somna-i-soffan-framför-tvn-kvällar då och då. Mmmmmmm :heart: .
Nancy

Inlägg av Nancy »

:heart: :heart: :heart:

Det som är så fantastiskt är att då reserverna finns kan man göra liknande utsvävningar utan att barnet för den skull behöver bli det minsta grinigt eller gnälligt. Leia var bara helt ljuvlig där hon satt och fullt vaken ända tills det var dags att sova.

Kram från Nancy
Elle

Inlägg av Elle »

:heart: :heart:
Åh, vilken myskväll!

Kram Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Härlig myskväll.

Men du, regler är väl ändå till för att brytas liiiite ibland också. :wink: :lol:

MYYYZZZZZZ!:heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

...som häromdagen då jag och Lotass sov långlånglur tillsammans i storsängen...

4 timmar! :shock: :lol:

mmmmm... :sleep: :heart: :sleep:

/Fjällmor
Nancy

Inlägg av Nancy »

:D :heart: :D :heart: :D

Puss på er alla regelbrytare :wink: Med rutinerna (och attityden) i ryggmärgen fixar sig det mesta.

:heart: Kram från Nancy
Sussi

Inlägg av Sussi »

Vad mysigt det låter, där skulle man varit med! ;) :heart:
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
Nancy

Inlägg av Nancy »

Sussi: :heart:
Nancy skrev::D :heart: :D :heart: :D

Puss på er alla regelbrytare :wink: Med rutinerna (och attityden) i ryggmärgen fixar sig det mesta.

:heart: Kram från Nancy
Oj :roll: låter som om just jag alltid har den berömda attityden... nädå, är av kött och blod jag också, lovar :wink: 8) :lol:

Menar bara att om man inte oroar sig så kan man ha just sådana kvällar som den jag beskrev.
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"