Vad ROLIGT att höra av er! Härligt jobbat \:D/
Så över till din snart femåring! (Jag har också en tös som fyller fem i januari!)
Visst kan du kura din tjej!
Nu tror jag inte alls du behöver oroa dig för att hon väcker syskonen, konstigt nog så verkar inte syskon höra varandra alls hur än det skriks på nätterna
Jag tycker du ska prata med din tjej om att hon ska sova hela natten i sin egen säng, och att du kommer att följa henne tillbaka dit omhon vaknar på natten! OM hon protesterar så vidhåll bara lugnt att det är så, och att det kommer att bli så bra!
Nu vet jag inte vad du har för ramsa till ditt kurade barn, men visst kan du använda den! Det finns ingen anledning att diskutera en massa på natten, och en ramsa med lugn och stabil röst är nog så lugnande!
Mota henne direkt när hon är på väg, lägg ner henne och stanna kvar tills hon är lugn, då går du ut med din ramsa! Nu vet jag inte om hon springer mycket på natten, i så fall är det bästa att du helt enkelt sitter vakt!
Min treåring kan också vakna och skrika så där rakt ut, och det enda som hjälper då är att lägga henne ner och säga åt henne med hög, bestämd (befallande) röst "lägg dig ner och SOV nu, gonatt, gonatt!!!" . Allt annat får henne bara ännu mer skrikig!
Vad tror du om det här?
Fråga på om jag varit luddig
Kram Mia