Jag minns inte riktigt, men jag tror att Karl var runt 9 månader när han började sova två gånger om dagen.
Liv är ju bara 6 månader, hon sover :
12(oftast vaknar hon efter 11,5)
45(oftast med marginalkvartar åt alla håll eftersom hon vaknar tidigt

Blir närmare 1,5 timme ibland.)
1,5
45(blir en halvtimme, hon vaknar då, eller kanske 20 minuter, jag vet inte riktigt när hon somnar)
Mo, det är klart att du kan få ordning på schemat igen. Det ordnar du upp. Det är inte så konstigt att han vaknar med hosta och ont i halsen, det gör jag med, fast jag aldrig gör det annars. Om jag får sova ifred.

Men hjälp honom att somna om precis som du gör, det gör mest nytta när man är sjuk, att få vila. Oroa dig inte över maten, han är ju inte pigg. Man brukar inte ha så mycket aptit då. Att amma mer är ju kanon när dom är sjuk, allt dom behöver och vätska.
På något vis känns det lite bättre att höra att ni också är sjuka.

Vi har varit sjuka jättelänge, om och om igen, snorigt, ont i halsen, feber flera gånger på båda barnen. Karls näsa har runnit konstant i en månad. Ska barns näsor vara så? Det kommer ju flera deciliter snor. Han hade lika i våras. Jag har nästan fått hjärnspöken, börjar fungera på om något är riktigt fel. Jag är inte van vid att vara sjuk hela tiden. Blir jag sjuk så ska det ju går fort över och inte komma tillbaka på länge.

Men nu har jag haft ont i halsen två gånger på kort tid. Har aldrig hänt förr.

Karl hade ont i halsen och blev så hes att han inte kunde prata. Det var väldigt tyst här då, stackars Karl. Men han har faktiskt börjat sova bättre sen han blev sjukare igen.

Jag skrev en tråd om hans sömn häromdagen på "Säkra sovare.."
Ursäkta att jag gnäller.
Vad roligt när de börjar krypa och sitta.

Liv är lite irriterad ibland när hon tappar något och inte får tag på det. Hon hasar mest, och gör armhävningar på raka armar. Bita sig i foten har hon gjort också.