bara fem min
bara fem min
Har en tjej på 3.5 månader hon har de senaste veckorna bara kunnat äta 3min-15min oftast 5 min. Hon växer bra men är det inte nu dom ska vilja öka sina matmängder? Sen har hon fått för sig att hon bara kan äta längre stunder liggande i sängen (vår säng) men det är inte alltid hon gör det men oftare än när jag sitter upp. Det jag känner är att jag kan ju inte alltid amma i sängen, ibland vill jag ju utanför dörrarna också. Sen blir jag orolig att hon får i sig för lite mat. (Det är ju inte meningen att hon ska äta på natten.) Hon har börjat den här veckan att vakna vid 01.00 tiden bara för att vakna, jag i min trötthet har gett henne nappen som hon inte ens gillar speciellt, då har hon somnat om och äter vid tre,fyra och vaknar vid sju och äter vid sju-åtta tiden. Hon har intervaller på 2 till 4 timmar mellan amningarna dagtid. Idag har hon blivit tvungen att vänta 3 timmar mellan varje mål som har bestått av aktivt ammande 5-7 min. Är orolig att natten kommer att bli helt galen!!! 
Lite tips i från mig: Jag började ge gröt, majsgröt när han var 3,5 månad på dan o sen fick han alltid flaska på kvällen så då visste jag att han var mätt på kvällen. Jag höll på länge o försökte få han att amma men han blev bara grinig vid bröstet, tillsist gav jag han flaskan, det kändes bra för då visste jag han fick i sig mat, sluta amma när han var ca. 4 månader.
Pojk 2006-09-08
Tös 2009-01-26
Tös 2009-01-26
Här är det precis likadant.
Har lyckats få Hannes att ta flaskan nu så han har fått en "nattnacka" a'la Torsmamma två nätter. Men än har vi inte hela nätter. Ska börja med gröt och smakisar till helgen har jag tänkt. Just nu är jag ensam hemma med en sjuk storasyster och Hannes är snorig. Därav väntandet! (Storasyster var förresten inte alls likadan).
Mamma till lilla prinsessan, 17 Februari 2005 och lilla prinsen, 27 Juli 2007. Har följt standardmodellen från start med båda.
tack
Tack för era svar. Hon vägrar dock flaska skriker tills ..... Det är klart är man uthärdig så går allt men brösten finns ju där och fungerar som dom ska (än så länge ialla fall) Jo jag tänkte prova smakisar snart det ska bli spännande.