2 år med middagslurkrångel!!

Skriv svar
Nannapanna

2 år med middagslurkrångel!!

Inlägg av Nannapanna »

Ida är kurad sedan hon var ca 7 mån., det funkade super och har funkat tills... för ca 5 dagar sedan! Hon blev 2 år 28 sept.
Hon läggs och somnar på 2 röda kl. 20.00. Hon vaknar ca 07.00. Middagsluren är kl 12.00- ca 14.00 (är hon ex. sjuk har hon fått sova tills hon vaknar).

NU då som sagt strular hon som hon aldrig gjort, sedan 5 dagar tillbaka. Hon tjoar i sängen, river ur alla sängkläder, river tapet :roll: :evil: , osv. Några dagar har hon somnat runt kl 13.00 och vi har väckt henne 14.30 då. Just nu står hon och tjoar än...

Ska vi senarelägga hennes middagslur? Och ev. korta ner den..? Tips och råd, TACK :)
* Mycket stolt mamma till Ettan, född 050928 *samt Tvåan, född 120420*
Sagalinda
Kontakt:

Inlägg av Sagalinda »

Hej Marina!

Ida behöver nog sina 13 timmar sömn per dygn, så om hon bara sover 11 timmars natt skulle jag inte korta dagsluren :D Däremot kunde ni prova att lägga den något senare, 12.15 eller 12.30. Annars tycker jag inte att ni ska ta så stor stress över det faktum att hon tjoar - värre är det när de skriker och gråter :wink: Vi har periodvis haft samma problem, men bara man står på sig och håller benhårt på rutinerna så ger sådana här fnurror med sig. Ge henne ingen belöning i form av uppmärksamhet då hon slänger ut sängkläder och dylikt. Sådant som inte är roligt brukar dö ut ganska fort :wink:

Ett annat hett tips är att vara ute mycket på förmiddagen. Och se till att den sociala delaktigheten blir maxad. Att jobba utomhus är en förträffligt uttröttande kombination hehe :lol: Kratta löv brukar vara skoj!
Dipl. SHN-kurare och mamma till
:heart: Saga född 28 maj 2005 och kurad vid 6 mån
:heart: Sigrid född 9 maj 2007, SM-barn
:heart: Hugo född 1 april 2009, SM-barn
:heart: Astrid född 20 februari 2012, SM-barn
http://www.alternativjournalen.se/obesprutat
http://vaccin.me
Nannapanna

Inlägg av Nannapanna »

Tack för ditt svar!
Jo det har blivit några gånger som hon lagts lite senare, t.ex. idag då blev klockan 12.20 . Hon tjoar och hon förmodligne slängt av sig blöjan.

Igår blev jag så ledsen... när jag kom in och skulle "väcka" henne efter 1,5 tim., så hade hon roat sig nog... hon hade rivit sönder tapeten på väggen, det var en lång bred reva över 4 våder, och en stor bit borta 1x1 m. Usch så jag blev ledsen :(
Hörde att hon rev tapet idag också bara några minuter efter att jag lagt henne :( Men nu spelar det ju ingen roll, de behöver ju tapetseras om iaf.

Hur länge tror ni den här perioden kommer att hålla på? Att hon vägrar somna menar jag. Allt har gått så klockrent fram till för ca 1 v. sen :( :(

Vi brukar ha ute-tidne på e.m., men jag ska göra om det och vara ute på f.m. istället nu.
Tack snälla för hjälpen!
* Mycket stolt mamma till Ettan, född 050928 *samt Tvåan, född 120420*
Sagalinda
Kontakt:

Inlägg av Sagalinda »

Äsch också vad tråkigt med tapeten :cry: Det är ju ingen idé att flytta sängen nu heller eftersom ni ändå måste tapetsera om som sagt.

Du ska inte oroa dig. Den här fnurran kommer att försvinna relativt snabbt, redan nästa vecka till och med :D Tvååringen är normalt en förtjusande liten varelse, som behärskar allt i denna värld och är så nöjd med tillvaron. Nu kommer ju då vintertiden och ställer till det lite grann, men ni kör på bara med er attityd så kommer allt att fixa sig. Du kan ju liksom påpeka hur HIMLA SKÖÖÖNT det ska bli att SOVA då du lägger henne för dagsluren, med betoning på ordet SOVA :wink:
Dipl. SHN-kurare och mamma till
:heart: Saga född 28 maj 2005 och kurad vid 6 mån
:heart: Sigrid född 9 maj 2007, SM-barn
:heart: Hugo född 1 april 2009, SM-barn
:heart: Astrid född 20 februari 2012, SM-barn
http://www.alternativjournalen.se/obesprutat
http://vaccin.me
Doris

Inlägg av Doris »

Hej,

jag vill bara höra hur det gått med er lilla tjejja? Sover hon nu :lol: ? Var hon inte fruktansvärt trött sen resten av dan 8) ?

Vår son, två år i december, håller på PRECIS likadant och jag har också undrat hur länge det skall hålla på... :? (Skrev en tråd om det i Barnafostran-forumet.)

Mvh
D.
Jag har tre barn. De är åtta respektive sex år, den yngste är född i maj 2013.
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"