HJÄLP!
Katastrofnatt!!!
Hej Mia!
Inatt gick det inte bra! Vi (jag) kör ju nte med solfjädern utan lägger bara henne och släcker och ramsar ut från rummet. Har gått jättebra det senaste nätterna. Jag har varit överlycklig för det. Och så i natt: min sambo skulle lägga henne (det är jag som skött det mest). Jag har "tvingat" honom att läsa boken Sova hela natten och läsa på här på sidan, så vi inte gör för olika. Men nu satte han sig och gosade med henne en lång stud efter de släckt lampan. Det är ju lite känsligt att lägga sig i den andra förälderns sätt, men jag tyckte det var fel. Sedan blev det skrik och gnäll hela natten. Kan det bero på detta. Eller är det ett bakslag???Är det bättre att gosa med tänd lampa innan läggning? Är det viktigt att vi båda gör lika, eller är jag för noga.
MVh Anna-Carin
Hej Mia!
Inatt gick det inte bra! Vi (jag) kör ju nte med solfjädern utan lägger bara henne och släcker och ramsar ut från rummet. Har gått jättebra det senaste nätterna. Jag har varit överlycklig för det. Och så i natt: min sambo skulle lägga henne (det är jag som skött det mest). Jag har "tvingat" honom att läsa boken Sova hela natten och läsa på här på sidan, så vi inte gör för olika. Men nu satte han sig och gosade med henne en lång stud efter de släckt lampan. Det är ju lite känsligt att lägga sig i den andra förälderns sätt, men jag tyckte det var fel. Sedan blev det skrik och gnäll hela natten. Kan det bero på detta. Eller är det ett bakslag???Är det bättre att gosa med tänd lampa innan läggning? Är det viktigt att vi båda gör lika, eller är jag för noga.
MVh Anna-Carin
Emmas och Sofias mamma
Hej Anna-Carin!
Jaha, då har ni avverkat ett litet bakslag då, av sånt lär man sig också massor!
Visst kan det vara så att din sambo gjorde annorlunda, och förvirrade tösen, men jag kan säga att jag och min sambo inte alls säger eller gör på samma sätt, men det bekommer inte barnen något - det handlar i mångt och mycket om den världsberömda
attityden av självklarhet!
http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=5252
Men visst har du rätt i att det bästa är att sköta mys och gos UTANFÖR rummet och sängen - vi sitter i soffan eller busar i dubbelsängen innan läggning, och sen snabbt in sängarna och go´natt!
Ha gärna släckt och klart i hennes sovrum innan ni går in, så det inte blir nån extra tid vid läggning!
Men nu glömmer du detta, inatt kommer allt att gå finemang, hon måste ju få kolla att ni står fast vad ni har visat henne nu, så ha is i magen och målet för ögonen
Kram Mia
Jaha, då har ni avverkat ett litet bakslag då, av sånt lär man sig också massor!
Visst kan det vara så att din sambo gjorde annorlunda, och förvirrade tösen, men jag kan säga att jag och min sambo inte alls säger eller gör på samma sätt, men det bekommer inte barnen något - det handlar i mångt och mycket om den världsberömda
http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=5252
Men visst har du rätt i att det bästa är att sköta mys och gos UTANFÖR rummet och sängen - vi sitter i soffan eller busar i dubbelsängen innan läggning, och sen snabbt in sängarna och go´natt!
Ha gärna släckt och klart i hennes sovrum innan ni går in, så det inte blir nån extra tid vid läggning!
Men nu glömmer du detta, inatt kommer allt att gå finemang, hon måste ju få kolla att ni står fast vad ni har visat henne nu, så ha is i magen och målet för ögonen
Kram Mia
Hej Mia!
Det går bra för oss! Emma sover ofta hela natten till 6.30!!!! Livet är underbart!!!! Hon är så glad och lycklig. Trots att hon är i trotsåldern!!!
Det tar fortfarande en stund innan hon somnar men hon är mera tillfreds och somnar snabbare. När hon ibland vaknar vid 4-tiden, ramsar vi, och hon somnar om!! Det är ju så förvånande, så jag ligger oftast vaken när man är van vid det. Men det gör inget.
Det kommer säkert flera svackor, men just nu känns det att vi gör helt rätt, och det är ju skönt!
Vi hörs igen snart!!!
MVh Anna-Carin
Det går bra för oss! Emma sover ofta hela natten till 6.30!!!! Livet är underbart!!!! Hon är så glad och lycklig. Trots att hon är i trotsåldern!!!
Det tar fortfarande en stund innan hon somnar men hon är mera tillfreds och somnar snabbare. När hon ibland vaknar vid 4-tiden, ramsar vi, och hon somnar om!! Det är ju så förvånande, så jag ligger oftast vaken när man är van vid det. Men det gör inget.
Det kommer säkert flera svackor, men just nu känns det att vi gör helt rätt, och det är ju skönt!
Vi hörs igen snart!!!
MVh Anna-Carin
Emmas och Sofias mamma
Hej igen!
Tänkte om du har lite tips för mornarna. Emma vaknar ibland kl 6. Då vill inte jag bråka med henne så jag hoppar upp så fort jag hör henne och säger god morgon. Igentligen har vi sagt 6.30, men jag tycker 6 är bra, när man är van att vakna massor av gånger i natten.
Gör jag fel?
Om jag ramsar tills 6.30 är hon så ledsen, och somnar inte om. Är det inte bättre att gå upp när hon är glad. Allt efter kl 6 är bra tycker jag.
Jag tänkter att det kanske blir 6.30 eller tom 7 tillslut..???
MVH Anna-CArin
Tänkte om du har lite tips för mornarna. Emma vaknar ibland kl 6. Då vill inte jag bråka med henne så jag hoppar upp så fort jag hör henne och säger god morgon. Igentligen har vi sagt 6.30, men jag tycker 6 är bra, när man är van att vakna massor av gånger i natten.
Gör jag fel?
Om jag ramsar tills 6.30 är hon så ledsen, och somnar inte om. Är det inte bättre att gå upp när hon är glad. Allt efter kl 6 är bra tycker jag.
Jag tänkter att det kanske blir 6.30 eller tom 7 tillslut..???
MVH Anna-CArin
Emmas och Sofias mamma
Hej!
Jag tycker DU ska bestämma när morgonen börjar, inte Emma!
Om hon känner att du har kollen på när hon ska upp, så behöver inte hon vakna och hojta!
Många använder sig av väckarklocka, som man ställer utanför barnets rum, och som får signalera när morgonen börjar! Väldigt fort tar barnen till sig det här, och sover tills klockan ringer.
Emma kan ju inte klockan, och vet inte om den är fem eller sju när hon vaknar
Så ta befälet även över morgontiden, precis som du gör med läggningstider och mattider!
Kram Mia
Jag tycker DU ska bestämma när morgonen börjar, inte Emma!
Om hon känner att du har kollen på när hon ska upp, så behöver inte hon vakna och hojta!
Många använder sig av väckarklocka, som man ställer utanför barnets rum, och som får signalera när morgonen börjar! Väldigt fort tar barnen till sig det här, och sover tills klockan ringer.
Emma kan ju inte klockan, och vet inte om den är fem eller sju när hon vaknar
Kram Mia
Hej!
hej igen!
Ja, nu var det ett tag sedan. här har det hänt mycket. Emma sover som en prinsessa och mår prima. hon orkar leka och vara glad hela dagarna.
Dessutom har hon fått en lillasyster. hon kom den 31 januari. Jag har tid att skriva detta för lillasyster sover och äter hela tiden. Emma sov aldrig som liten bebis. hon var troligtvis vrålhungrig ända från BB. När Emma kom lyssnade jag på personalen, som sa att jag INTE skulle ge ersättning, utan kämpa med amningen. De påstod ju att E hade kolik. Sen vet du resten.
Den här gången ammar jag och ger ersättning från dag 1= trygg lugn bebis=lugna föräldrar.
Vilken lycka!!!!
Tack för allt stöd!
MVH Anna-CArin
Ja, nu var det ett tag sedan. här har det hänt mycket. Emma sover som en prinsessa och mår prima. hon orkar leka och vara glad hela dagarna.
Dessutom har hon fått en lillasyster. hon kom den 31 januari. Jag har tid att skriva detta för lillasyster sover och äter hela tiden. Emma sov aldrig som liten bebis. hon var troligtvis vrålhungrig ända från BB. När Emma kom lyssnade jag på personalen, som sa att jag INTE skulle ge ersättning, utan kämpa med amningen. De påstod ju att E hade kolik. Sen vet du resten.
Den här gången ammar jag och ger ersättning från dag 1= trygg lugn bebis=lugna föräldrar.
Vilken lycka!!!!
Tack för allt stöd!
MVH Anna-CArin
Emmas och Sofias mamma
Tänka sig att Emma har fått en liten syster
Jättegrattis till er alla, och vad skönt att ni har det så bra!
Och du har så rätt - huvudsaken är att tösen är mätt och nöjd!
Kram och lycka till med allt
Mia