Hur många timmar ska man solfjädra??

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
Skriv svar
ac

Hur många timmar ska man solfjädra??

Inlägg av ac »

Är inne i kuren, eller ska väl vara färdig. en vecka idag. Fick ett långt tips av Anna W. men det verkar inte fungera. Jag solfjädrar (håller fast lite närhon skriker och vill från sin säng) men det tar 2 timmar innan ho ligger still. Ska jag hållla på så länge på sagen också? dagsluren blir så sen. Vid 14.30. Då vill hon helst sova 1,5 timmar, men jag tycker det blir för sent om han ska sova för natten 19. På kvällen är det samma sak. Lägger henne 19, solfjädrar och ramsar till 20.30.
Ska jag plocka bort dagsluren??

AC
Emmas och Sofias mamma
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hej igen ac :D

Jag hoppar in och svarar, AW har fullt upp i flyttbestyr, så hon hinner inte riktigt med att svara nu :wink:
Det är jättebra om du håller dig i samma tråd med dina frågor, för tråden aktualiseras och åker upp när man skriver i den, så blir det lättare att få en röd tråd när man ser hela storyn bakom :!:

Jag svarar nu i den här, sen kanske vi kan fortsätta i den andra längre tråden :wink: :?:
Och det är jättebra om du kan skriva in flickans ålder i din profil, så ser man direkt hur gammal hon är (du går nästan högst upp på sidan här, så står det "profil" i mitten, där går du in och skriver!).

Jag tror AW menade solfjädern som en kristilldelning vid ETT tillfälle, inget verktyg som du ska använda varje dag och kväll!
Nu vet hon vad som gäller, och nu ska ramsan ta över - helt och fullt!
Har du läst den här tråden?
http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=13298

Jag tror du hittar mycket bra i den! Sen tycker jag absolut du ska skära ner på dagsömnen, till max 45 minuter! Och absolut inte så sent som 14.30!
Om hon tar en timme på sig att somna, så ge henne bara en tjugominutare!
Jag sköter middagssömnen efter klockan, räknar tiden från det att barnet somnar, och vad hon sen gör i sängen bryr inte jag mig om :oops: :lol: Men när sovtiden är slut, väcks barnet!

Så nu ska du absolut ta bort solfjädern, bara att tilldela vid nödkris, ge dig inte med mindre än att ramsan går in!

Så tycker jag :wink: :!:
Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "