Komjölksallergiker-behöver hjälp!
hejsan.
Kanske dags för en liten uppdatering igen. Den senaste veckan har det hänt en hel del. Vår dotter blev inte bättre av någon mjölksort. Gav Neocate utan synliga reslutat. Hon klia sig och hade klåda och var allmänt orolig i kroppen. Sovit dåligt har hon också gjort! Hon vakna ofta och oftast pga klådan och skrek. Hm...
Vi for till en jätte omtalad och duktig allergolog/barnläkare förra veckan men han kunde absolut inte se något avvikande med vår dotter. Ända han sa var att vi kunde ge smärtstillande!! Det kändes uppgivande...allergolog som rekomenderar värkmedicin åt ett gråtande barn. Inte direkt roligt!
Nåja, samma dag ringde de från barnsjukhuset (som vi besökt eller ringt ofta den senaste tiden) och sa att hon har infektion i kroppen och att de hittat B-streptokocker i ändtarmen!!! Alltså. detta kan vara förklaringen på klådan!!! Hm..så nu har vi experimenterat med mjölk hit och dit och trott att det är det hon reagerar på när hon i själva verket kan ha reagerat på streptokockerna i ändtarmen!!
Nåja, nu äter hon igen en 10 dagars antibiotikakur (redan 2:a i hennes liv) och HOPPAS innerligt att klådan och symptomen försvinner!!!
Men fortfarande vet vi ju inte om hon är allergisk. Men idag var vi äntligen till sjukhuset för provokationstest. Så snart får vi svaret på om hon tål mjölkproteinet eller inte.
Men jag har länge klagat över hennes kacka och sagt att den har så konstig koncistens. Som TUR råkade hon kacka precis när vi var där och de konstaterade genast att den inte var normal. Så nu tog de även odlingsprover av den och resultatet får vi om en vecka. Så få se vad hon har i tarmarna...
Så de e hur vår vecka varit. Klåda har hon fortfarande och är orolig i kroppen. Men hon har börjat sova aningen bättre sedan vi började med antibiotikan.
Men fortfarande känns det som om det är lång väg kvar innan vi har svaren på alla våra frågor om varför hon gråter och skriker så mycket.
Kanske dags för en liten uppdatering igen. Den senaste veckan har det hänt en hel del. Vår dotter blev inte bättre av någon mjölksort. Gav Neocate utan synliga reslutat. Hon klia sig och hade klåda och var allmänt orolig i kroppen. Sovit dåligt har hon också gjort! Hon vakna ofta och oftast pga klådan och skrek. Hm...
Vi for till en jätte omtalad och duktig allergolog/barnläkare förra veckan men han kunde absolut inte se något avvikande med vår dotter. Ända han sa var att vi kunde ge smärtstillande!! Det kändes uppgivande...allergolog som rekomenderar värkmedicin åt ett gråtande barn. Inte direkt roligt!
Nåja, samma dag ringde de från barnsjukhuset (som vi besökt eller ringt ofta den senaste tiden) och sa att hon har infektion i kroppen och att de hittat B-streptokocker i ändtarmen!!! Alltså. detta kan vara förklaringen på klådan!!! Hm..så nu har vi experimenterat med mjölk hit och dit och trott att det är det hon reagerar på när hon i själva verket kan ha reagerat på streptokockerna i ändtarmen!!
Nåja, nu äter hon igen en 10 dagars antibiotikakur (redan 2:a i hennes liv) och HOPPAS innerligt att klådan och symptomen försvinner!!!
Men fortfarande vet vi ju inte om hon är allergisk. Men idag var vi äntligen till sjukhuset för provokationstest. Så snart får vi svaret på om hon tål mjölkproteinet eller inte.
Men jag har länge klagat över hennes kacka och sagt att den har så konstig koncistens. Som TUR råkade hon kacka precis när vi var där och de konstaterade genast att den inte var normal. Så nu tog de även odlingsprover av den och resultatet får vi om en vecka. Så få se vad hon har i tarmarna...
Så de e hur vår vecka varit. Klåda har hon fortfarande och är orolig i kroppen. Men hon har börjat sova aningen bättre sedan vi började med antibiotikan.
Men fortfarande känns det som om det är lång väg kvar innan vi har svaren på alla våra frågor om varför hon gråter och skriker så mycket.
Mamma till trollungen Nadja, född i maj 2007.
Nåväl! Nu är dottern diagnostiserad komjölksproteinallergiker! Det känns skönt att äntligen veta säkert. Vi var tvugna att introducera vanlig mjölk (provokation) eftersom pricktest varit negativt och hon har varit jätte skrikig så visst måste det krampa i tarmarna. Så nu har vi intyg över att hon är allergisk!
Å NU
äntligen tänker jag börja ge vanlig mat!! HAR sååå väntat på attt få börja. Men iom att allt varit så konstigt/kompliserat med henne så har jag varit mer eller mindre tvungen att vänta med fast föda för att lättare kunna utesluta mjölken. Men nu är det alltså bara fritt fram och börja ge mat.
Så det är NU jag kommer att behöva hjälp i massor, med vad jag skall ge henne etc.
Jag tänkte börja med Avocado. Vad sägs om det??
En sked idag, två imorgon osv... Skall jag blanda ut det med mjölk eller ge bara som sådan. Brukar ni mixa den, eller bara mosa med gaffel.
Ger nu endast detta i 1 v för att vara säker på att magen tål det.
Men det tar ju eeevigheter innan vi kommer upp i mängder nu när vi måste testa oss fram, eller?? Jag skulle så vilja börja ge gröt eller välling både morgon och kväll för att hon skall kunna sova bättre. Men om jag nu introducerar avocado. Måste jag vänta en hel vecka då innan jag kan börja ge gröt eller välling?? Vad tycker ni?? Ifall jag ger välling. Vilken stärkelse/mjöl skall jag då ge?? Jag har inte hittat varken Oatly+ eller EkoGo är i finland.
Skall fara till en hälsokost affär och se vad de har att erbjuda.
Några tips??
Ang. svampinfektionen (annan tråd) tog de prover idag. Men det tar över en vecka innan svaret kommer så är det ok då att jag lägger lite naturell yoghurt i blöjan trots att hon är allergisk. Hon har ju aldrig fått några utslag av mjölken??? Ifall det inte skulle vara svamp, inte kan det väl vara farligt att lägga det ändå??
Å NU
Så det är NU jag kommer att behöva hjälp i massor, med vad jag skall ge henne etc.
Jag tänkte börja med Avocado. Vad sägs om det??
En sked idag, två imorgon osv... Skall jag blanda ut det med mjölk eller ge bara som sådan. Brukar ni mixa den, eller bara mosa med gaffel.
Men det tar ju eeevigheter innan vi kommer upp i mängder nu när vi måste testa oss fram, eller?? Jag skulle så vilja börja ge gröt eller välling både morgon och kväll för att hon skall kunna sova bättre. Men om jag nu introducerar avocado. Måste jag vänta en hel vecka då innan jag kan börja ge gröt eller välling?? Vad tycker ni?? Ifall jag ger välling. Vilken stärkelse/mjöl skall jag då ge?? Jag har inte hittat varken Oatly+ eller EkoGo är i finland.
Några tips??
Ang. svampinfektionen (annan tråd) tog de prover idag. Men det tar över en vecka innan svaret kommer så är det ok då att jag lägger lite naturell yoghurt i blöjan trots att hon är allergisk. Hon har ju aldrig fått några utslag av mjölken??? Ifall det inte skulle vara svamp, inte kan det väl vara farligt att lägga det ändå??
Vad skönt, mitt i allt tråkigt, att ni fått det konstaterat. Det är klart bättre att veta och sen kunna förhålla sig säker till HUR man ska gå tillväga i fortsättningen - eller hur. Och hjälp nu när det ska matfrossas ska du förstås få =P~Jag tänkte börja med Avocado. Vad sägs om det??
Några tips??
Nu vet jag ju inte vad ni har för produkter i Finland. Inte Oatlys H+, skrev du, men finns det någon annan havredryck? Finland och Storbritannien är de länder som har högst andel komjölksallergiker, så ni borde ju ha många produkter tycker jag. Undvik gärna sojaprodukter dock - finns risk att man utvecklar den allergin om man har mjölkallergi - och rikta in dig på utbudet som är havrebaserat, för att ha att späda och mixa mat med. I de fall det behövs.
I vilken takt du sen får ta det får du ju avgöra på hur det går. Men jag skulle nog ta någon matsked första dagen och sen snabbt arbeta mig uppåt. Men det är JAG det. Det har gått bra med båda mina. 3-4 dagar med varje produkt räcker. Du behöver inte köra 1 hel vecka. Och efter 3-4 dagar med avocado, kan du införa nästa produkt BREDVID. Dvs kanske 1/2-1 hel mosad avocado + 1 msk mosad banan. Dag 5 blir det då kanske 1 hel mosad avocado och 1/2 banan. På så vis kommer man rätt snabbt upp i stor matmängd. Och när du sett att det gått bra, tycker jag du kan införa hemgjord havregrynsgröt. Mixa grynen så blir gröten riktigt slät. Koka med vatten och ev havredryck (lite grann). Ge någon matsked första dagen. Fungerar det bra, så kan du snabbt öka på. Min Lilltufsa kom upp i hel portion gröt (1 dl gryn) på bara 3-4 dagar. Mums, var ordet. Mosad banan kan du sen ha i gröten också - när du sett att hon klarar det fint. Då behöver du egentligen inte ge välling, nödvändigtvis. Min stora har aldrig druckit välling, utan åt gröt 2 mål om dagen istället. Medan min lille älskar sin välling och föredrar det framför gröt, numer. Tänk på fettet. Keiju har ett flytande fett som du lätt kan ha i gröt eller annat (bra fett och INTE transfett, bara så du vet). Annars rapsolja.
Vill du ha köpegröt och EkoGo inte finns, så finns Nestléprodukt att köpa - SinLac. Har ratats av båda mina - de har båda föredragit hemgjord havregrynsgröt - ja, hemgjort allt faktiskt. Burkmaten har heller inte varit populär, medans hemkokt går i lätt som en plätt. Så du behöver nog inte just sörja att du får laga det mesta själv (det är mycket mjölk i barnmatsburkarna).
Börja så, tycker jag. Så kan du väl rapportera!
Jag känner mig lite tveksam här. Är man riktigt allergisk kan man reagera mot produkten även mot huden. En form av test av komjölksallergi är ju tom att stryka mjölk på huden för att se om det uppstår någon reaktion. Så även om hon inte reagerat med eksem, skulle jag nog vara försiktig där. Har tyvärr inget bättre tips på vad du kan göra medan du inväntar svar. Men kanske någon annan har?Ang. svampinfektionen (annan tråd) tog de prover idag. Men det tar över en vecka innan svaret kommer så är det ok då att jag lägger lite naturell yoghurt i blöjan trots att hon är allergisk. Hon har ju aldrig fått några utslag av mjölken??? Ifall det inte skulle vara svamp, inte kan det väl vara farligt att lägga det ändå??
Kram Ewa
Mamma till Stora guldklimpen född april -04
& Lilltufsan född feb -06 
Jo, glömde! Se också till att ge lactobaciller så att hennes tarmflora kommer rätt igen. Den är nog rejält i olag nu, och det behöver hon få hjälp med. Här i Sverige finns de som Sempers Magdroppar, bl a, och är i oljeform, så det är lätt att ge till spädisar. Kolla vad som finns hos er. Finland har också gjort studier på nyttan av lactobacillus reuteri hos allergiska barn, så i någon form finns det i alla fall att få tag på, som är lätt att ge till späda små.
Kram igen!
Kram igen!
tack ewa.
vet du, ja hitta oatly havredryck, men inte den H+. Gör det något?? Sen hitta jag också en ren risprodukt Dr Kousa Risdiet, rismjöl som man blandar med vatten till gröt. Köpte även rena havregryn (gjorda där endast havre tillreds) så ingen risk för att andra sädesslag skulle blandas med.
Men jag börjar nu med avocado . Gav en sked idag och hon gillad det jätte mycke!!!
. Sen tillägger jag batat (söt potatis), beroende på hur det går. Eller tror du mera på vanlig potatis??? Vågar faktiskt inte ge banan eftersom jag redan provat det en gång och hon blev jätte sjuk i magen av det. Låter det vänta en tid..kanske jag vågar prova sen när jag vet att magnen är i skick.
Sen blir det risgröt. Och först efter att jag märker att det funkar tänker jag börja ge havre. Ifall hon har känslig mage. Gissar att risgröten är skonsammare.
Gefilus kapslar ger jag morgon o kväll som är mjölksyrebakterier.
Så.. so far so good
vet du, ja hitta oatly havredryck, men inte den H+. Gör det något?? Sen hitta jag också en ren risprodukt Dr Kousa Risdiet, rismjöl som man blandar med vatten till gröt. Köpte även rena havregryn (gjorda där endast havre tillreds) så ingen risk för att andra sädesslag skulle blandas med.
Men jag börjar nu med avocado . Gav en sked idag och hon gillad det jätte mycke!!!
Sen blir det risgröt. Och först efter att jag märker att det funkar tänker jag börja ge havre. Ifall hon har känslig mage. Gissar att risgröten är skonsammare.
Gefilus kapslar ger jag morgon o kväll som är mjölksyrebakterier.
Så.. so far so good
Nu har jag gett avokado i över en vecka och hon tycker såå mycket om det. En halv avokado slinker galant ner! Började för 2 dagar sen med havregrynsgröt till morgonen, men den gilla hon inte lika mycket. Fick kväljningsreflex idag, trots att jag hade mixat den. Skall blanda i lite havredryck imorgon. Har gett risgröt till kvällarna men den gillar hon inte alls. Smakar så mycket av ersättningen att hon säkert tror det är mjölk. Kanske jag skulle blanda i havredryck i den med??
En fråga: Är rismjölk skonsammare för magen än havremjölk?? Vilket borde jag använda. Jag vet ju ännu inte till 100% att hon tål havre, ris lär de ju sällan reagera på, eller???
Ang. avokado; inte kan det väl bli för mycket av det goda?? Ifall hon nu i flera veckor börjar äta ½-1 avokado/dag. Kan magen reagera på det?? Borde man variera??
I helgen skulle jag vilja introducera en ny grönsak/frukt. Men är inte riktigt säker på vad jag skall ta. Batat hade jag tänkt.
Men kan risken bli den att hon vänjer sig vid sött och sen börar vägra äta det som inte är det??
Potatis skulle jag vilja vänta med ett slag, likaså banan.
Några förslag??
MEEEN hon fick IGEN en ny antibiotikakur pga clostridium difficile i tarmarna!! Stackarn, hade just sluppit den ena kuren och nu är hon på en ny ab-kur!!! Stackars barn, säger jag bara!!!
Men hon har äntligen börjat skrika mindre
och sover faktiskt bättre nu
. Säkert mycket tack vare maten, men också tackvare att de hittat två felaktiga bakterier i tarmen som nu är behandlade!
Så hoppeligen
är det slut på det onda efter det här. Men vi skall på buk-ultraljud nästa vecka för att kolla att allt är ok med magen!
JAg vet att ni i sverige ger fast mat först och sedan mjölk på. Jag har gjort så att jag först ger mjölk och sedan fast mat. Borde jag göra tvärtom?? ( Jag vet nog egentligen svaret redan.) Men motivera det gärna så jag förstår varför...
Ang. avokado; inte kan det väl bli för mycket av det goda?? Ifall hon nu i flera veckor börjar äta ½-1 avokado/dag. Kan magen reagera på det?? Borde man variera??
I helgen skulle jag vilja introducera en ny grönsak/frukt. Men är inte riktigt säker på vad jag skall ta. Batat hade jag tänkt.
Potatis skulle jag vilja vänta med ett slag, likaså banan.
Några förslag??
MEEEN hon fick IGEN en ny antibiotikakur pga clostridium difficile i tarmarna!! Stackarn, hade just sluppit den ena kuren och nu är hon på en ny ab-kur!!! Stackars barn, säger jag bara!!!
Men hon har äntligen börjat skrika mindre
Så hoppeligen
JAg vet att ni i sverige ger fast mat först och sedan mjölk på. Jag har gjort så att jag först ger mjölk och sedan fast mat. Borde jag göra tvärtom?? ( Jag vet nog egentligen svaret redan.) Men motivera det gärna så jag förstår varför...
Hej Fridde!
Härligt att ni mår bättre!
Jag hade helt missat ditt förra inlägg
, men du har ju redan kommit igång superfint.
Nu till frågorna:
- varför de inte bara gör EN produkt som är både och kan man ju fundera kring. Här i Sverige finns H+ inte överallt den heller. Utan det är bara vissa kedjor som har den. Där vi bor gäller endast Coop. Ica, Hemköp osv har den INTE. Så kanske är det samma sak i Finland. Gå in på Oatlys hemsida och kolla efter återförsäljare, vet jag.
Havregrynsgröten kan du göra riktigt lös genom att ha i havredryck - den är ju naturligt lite söt i smaken också, så du kan även göra gröten på lite havredryck. Hälften vatten, hälften havredryck t.ex. Rinnande och riktigt len. Kan gärna ges med lite frukt också. Här får du själv avgöra vad du vågar ge den med. Om rismjölk är skonsammar törs jag inte svara på. Båda mina har klarat havredrycken fint. Men jag tycker gott du kan ge det 3-4 dagar och sedan utvärdera.
Avocado - det kan INTE bli för mycket av det goda. Ge henne sånt hon vill äta, helt enkelt. Och sen inför nytt vartefter. Variation är för oss gamlingar. Hon tröttnar INTE - vill jag lova. Tycker heller inte du ska vara rädd för att vänja vid sött. Får de varierad kost brukar det ge sig så småningom. Så oroa dig inte över det. Ta det bara varligt nu och inför nytt i etapper. Det är INTE som med mjölken, att det onda sitter i länge efteråt. Äter man något som man reagerar på handlar det ofta om gaser och det ger sig rätt snabbt tills det är ute ur systemet. Så du behöver inte vara så rädd att prova nytt. Päronpuré kanske vore något, om du vill avvakta med banan.
Så jag tycker gärna man kan ge maten först och sen fylla upp med så mycket mjölk som hon bara orkar och vill ha.
Kram Ewa
Härligt att ni mår bättre!
Jag hade helt missat ditt förra inlägg
Nu till frågorna:
Det gör inget, men den är inte lika fet (motsvarande lättmjölk) som h+ (motsvarande mellanmjölk) och inte heller berikad. Och andra sidan är den kravmärktvet du, ja hitta oatly havredryck, men inte den H+. Gör det något??
Havregrynsgröten kan du göra riktigt lös genom att ha i havredryck - den är ju naturligt lite söt i smaken också, så du kan även göra gröten på lite havredryck. Hälften vatten, hälften havredryck t.ex. Rinnande och riktigt len. Kan gärna ges med lite frukt också. Här får du själv avgöra vad du vågar ge den med. Om rismjölk är skonsammar törs jag inte svara på. Båda mina har klarat havredrycken fint. Men jag tycker gott du kan ge det 3-4 dagar och sedan utvärdera.
Avocado - det kan INTE bli för mycket av det goda. Ge henne sånt hon vill äta, helt enkelt. Och sen inför nytt vartefter. Variation är för oss gamlingar. Hon tröttnar INTE - vill jag lova. Tycker heller inte du ska vara rädd för att vänja vid sött. Får de varierad kost brukar det ge sig så småningom. Så oroa dig inte över det. Ta det bara varligt nu och inför nytt i etapper. Det är INTE som med mjölken, att det onda sitter i länge efteråt. Äter man något som man reagerar på handlar det ofta om gaser och det ger sig rätt snabbt tills det är ute ur systemet. Så du behöver inte vara så rädd att prova nytt. Päronpuré kanske vore något, om du vill avvakta med banan.
Anledningen att man rekommenderar det är för att man inte ska äta sig mätt - eller åtminstone "ohungrig" på mjölk. Då är intresset för annat betydligt mindre. Jämför med dig själv om du kommer vrålhungrig till en middag och det bjuds en massa gott småplock innan maten. Efter en stund känns inte middagsmaten fullt lika intressant, eller hur?JAg vet att ni i sverige ger fast mat först och sedan mjölk på. Jag har gjort så att jag först ger mjölk och sedan fast mat. Borde jag göra tvärtom?? ( Jag vet nog egentligen svaret redan.) Men motivera det gärna så jag förstår varför...
Kram Ewa
-
TorsMamma
- Forumets ordförande
Annars kanske mitt "pärontips" funkar...
Jag köpte krav päron som jag skalade och delade på hälften, kärnade ur och styckfryste dem i halvor. Ta fram och tina. Konsistensen är "SUPERMJUK" och härlig i munnen, kan serveras som sorbé när det är varmt eller så
Jag köpte krav päron som jag skalade och delade på hälften, kärnade ur och styckfryste dem i halvor. Ta fram och tina. Konsistensen är "SUPERMJUK" och härlig i munnen, kan serveras som sorbé när det är varmt eller så
Tor 2006
BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån 
FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. 
hej hej!! känner med dej som startade denna tråden!! våran lilla manda är också komjölksproteinallergiker..
knepigt med att inte veta vad det är som inte funkar...
tänkte bara delge lite tips som funkade på mandan:D
banan-akta, jag trodde den skulle vara lösande och snäll för magen, det blev helt tvärt om! päron funkade dock utmärkt..
välling gjorde jag på oatlys havredryck(kalciumberikad) och havremust som jag köpte på konsum(läs på den först bara! har hört att vissa innehåller mjölkpulver!!)
jag kokade upp kanske en dl vatten och vispade i pulvret så det blev ordentligt tjockt utan att bli klumpar, sen tog jag i 1-2msk päronpure och sedan vispade jag i 1,5-2dl havremjölk.
detta funkade fin-fint på mandan!
sömnproblemen pga ond mage löste jag handgripligen genom "magmassage", kankse låter bryskt, men jag placerade ungen på rygg sen la jag handen LÅNGT ner på magen, klämde till med fingrarna och tummen och gungade henne... det fungade faktiskt!!
glöm heller inte bort att det kan ta ett BRA tag innan det "onda" försvinner ur kroppen..
lycka till!!
knepigt med att inte veta vad det är som inte funkar...
tänkte bara delge lite tips som funkade på mandan:D
banan-akta, jag trodde den skulle vara lösande och snäll för magen, det blev helt tvärt om! päron funkade dock utmärkt..
välling gjorde jag på oatlys havredryck(kalciumberikad) och havremust som jag köpte på konsum(läs på den först bara! har hört att vissa innehåller mjölkpulver!!)
jag kokade upp kanske en dl vatten och vispade i pulvret så det blev ordentligt tjockt utan att bli klumpar, sen tog jag i 1-2msk päronpure och sedan vispade jag i 1,5-2dl havremjölk.
detta funkade fin-fint på mandan!
sömnproblemen pga ond mage löste jag handgripligen genom "magmassage", kankse låter bryskt, men jag placerade ungen på rygg sen la jag handen LÅNGT ner på magen, klämde till med fingrarna och tummen och gungade henne... det fungade faktiskt!!
glöm heller inte bort att det kan ta ett BRA tag innan det "onda" försvinner ur kroppen..
lycka till!!
Hej hopp!
Hur har ni det, Fridde? Vällingen saint206 pratar om liknar den jag brukar göra, men jag vet inte om ni har mjölkfri havremust i Finland... Här finns det bara på Coop och är deras egna märke - Änglamark havremust. Gyllenhammars m.fl. innehåller skummjölkspulver allesamman. Jag har även i nyponskalsmjöl för att få i lite c-vitamin också:
1 msk havremust
1 tsk nyponskalsmjöl
1 dl vatten
Koka upp och låt koka ett par minuter under vispning. Ha därefter i 1,5 dl Oatly havredryck. Och 1 tsk fett av något slag (rapsolja, keiju etc.).
Klarar hon havredrycken (vilket jag tror du snart kommer märka att hon gör) så är detta ett väldigt snällt recept för magen. Och mycket mättande. För att inte glömma gott. Mums, hälsar Disa =P~!
Kram på er!
Hur har ni det, Fridde? Vällingen saint206 pratar om liknar den jag brukar göra, men jag vet inte om ni har mjölkfri havremust i Finland... Här finns det bara på Coop och är deras egna märke - Änglamark havremust. Gyllenhammars m.fl. innehåller skummjölkspulver allesamman. Jag har även i nyponskalsmjöl för att få i lite c-vitamin också:
1 msk havremust
1 tsk nyponskalsmjöl
1 dl vatten
Koka upp och låt koka ett par minuter under vispning. Ha därefter i 1,5 dl Oatly havredryck. Och 1 tsk fett av något slag (rapsolja, keiju etc.).
Klarar hon havredrycken (vilket jag tror du snart kommer märka att hon gör) så är detta ett väldigt snällt recept för magen. Och mycket mättande. För att inte glömma gott. Mums, hälsar Disa =P~!
Kram på er!
Min dotter har haft mjölkproteinallergi och har nu kvar sin äggallergi. Jag vet inte om jag kanske redan har svarat i den här tråden men jag gör ett försök:
Vill tipsa dig om min blogg. Där kan du läsa recept, tips, ersättningsprodukter, symptom etc etc:
http://www.familjeliv.se/hem/yosa/blogg.php
En suverän sida är också denna:
http://www.familjeliv.se/Forum-3-22/m26802121.html
där sitter många med mig och svarar på frågor om mjölkallergi.
och denna förståss som handlar om de lite äldre barnen:
http://www.familjeliv.se/Forum-5-95/m26994426.html
Om du är inne på dessa sidor så kan du lätt klicka dig till Blå Myrans och Elegis blogg. Där finns också många recept och matlistor. I trådstartarna finns bra länkar.
Fråga mig gärna!
Vill tipsa dig om min blogg. Där kan du läsa recept, tips, ersättningsprodukter, symptom etc etc:
http://www.familjeliv.se/hem/yosa/blogg.php
En suverän sida är också denna:
http://www.familjeliv.se/Forum-3-22/m26802121.html
där sitter många med mig och svarar på frågor om mjölkallergi.
och denna förståss som handlar om de lite äldre barnen:
http://www.familjeliv.se/Forum-5-95/m26994426.html
Om du är inne på dessa sidor så kan du lätt klicka dig till Blå Myrans och Elegis blogg. Där finns också många recept och matlistor. I trådstartarna finns bra länkar.
Fråga mig gärna!
Mamma till Elin 050309 
och Albin 080125 född på BF+4
och Albin 080125 född på BF+4