snabb hjälp, vänder sig till rygg?
snabb hjälp, vänder sig till rygg?
Hilda har börjat (sedan i natt) att vända till rygg efter läggning och kan sedan inte komma till ro. Nu har det gått 45min sedan jag la henne för morgon vilan och hon somnade till men vaknade efter 2 minuter och ligger och är upprörd. Vad ska jag göra?
Mamma till Amanda född 041121 och Hilda 070623
Hej
jag gjorde såhär när jag hade samma problem.
Väntade och såg om hon fixade det själv. Dvs somna på rygg, eftersom jag visste att hon inte kunde vända sig medvetet ännu.
Gjorde hon inte det, så gick jag in och vände helt sakligt, som en osynlig hjälpande hand...
Min dotter slutade alltid skrika när jag hade vänt henne, så jag såg inga risker med denna tatik. Eftersom hon ville ju uppenbarligen bara bli vänd.
Märker du att dottern skriker igen och vänder sig gång på gång, så skulle jag har hållit mig till ramsan, och gått in och vänt efter tio min när dotter sover. Annars fastnar ni lätt i ett "vändaträsk" kan jag tänka.
För min del så ordnade det sig när dottern lärde sig vända själv. Träna mycket på det i vaket tillstånd.
Lycka till
jag gjorde såhär när jag hade samma problem.
Väntade och såg om hon fixade det själv. Dvs somna på rygg, eftersom jag visste att hon inte kunde vända sig medvetet ännu.
Gjorde hon inte det, så gick jag in och vände helt sakligt, som en osynlig hjälpande hand...
Min dotter slutade alltid skrika när jag hade vänt henne, så jag såg inga risker med denna tatik. Eftersom hon ville ju uppenbarligen bara bli vänd.
Märker du att dottern skriker igen och vänder sig gång på gång, så skulle jag har hållit mig till ramsan, och gått in och vänt efter tio min när dotter sover. Annars fastnar ni lätt i ett "vändaträsk" kan jag tänka.
För min del så ordnade det sig när dottern lärde sig vända själv. Träna mycket på det i vaket tillstånd.
Lycka till
Celeste 061208
-
Världens Bästa Barn
Världens Bästa Barn
Ja, alltså jag lyckades undvika vänd, sitt och ställa-träsken med storasyster och vill inte hamna där nu heller. Nu gjorde jag så här; gick in och vände och ut igen, då vände hon tillbaka och skrek. Ramsade men efter 1 timma fick jag nog; gick in igen, vände till mage och la en kudde vid sidan så hon inte kunde vända sig. Hon blev arg men lugnade sig sedan på ramsan och somnade. Så nu ska jag nog boa med kuddar och träna returvändningar på filten!
Vi har en mobil som hänger i taket nära sängen, ska jag ta bort den? (vargvarning, jag vet)
Vi har en mobil som hänger i taket nära sängen, ska jag ta bort den? (vargvarning, jag vet)
Mamma till Amanda född 041121 och Hilda 070623
Hejsan.
Jag skulle faktiskt plocka bort mobilen om det är en gnutta ljus i rummet så den kan skådas
Jag kan bjuda på EN vändning med attityden att hon gjorde det själv, snabbt in, hjälp i ena armen och snabbt ut
Sen får hon klara upp det själv
Det här är ju övergående och din taktik ser strålande ut, med boning
//Malin
Jag skulle faktiskt plocka bort mobilen om det är en gnutta ljus i rummet så den kan skådas
Jag kan bjuda på EN vändning med attityden att hon gjorde det själv, snabbt in, hjälp i ena armen och snabbt ut
//Malin
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12