Sammanbrott

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
Susanne*

Sammanbrott

Inlägg av Susanne* »

:D :D :D

Fick ett litet mindre sammanbrott på tjejerna härrom dagen. Var befogat men min reaktion var LIIITE :oops: överdriven. Var nog inte helt i balans... :?

Fortsatte så i bilen med en ursäkt för att jag tog i och en lång utläggning på temat "ibland är mammor inte större än mycket små flickor och gör lika tokiga saker som alla gör"... Var nog lite urballat även det... :oops: :wink:

Som tur är så tas man hastigt ner på jorden och får en helt annan typ av sammanbrott. :D Det är när lilla tjejen, 4 år, då säger tankfullt "men mamma, får du ändå köra bil sådana dagar". :D :D :D

Ja vad ska man säga...nobody is perfect :wink: och det är tur barnen ger oss lite perspektiv.

:D :D :D
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
Ewa

Inlägg av Ewa »

:lol: 8) :D
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Det värsta är nog att lilla barnet ändå hade rätt, man borde inte köra bil när man är ur form. :wink:

Tänk så kloka de är och så snälla och rara de är som delar med sig till oss vuxna. :heart:

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Susanne*

Inlägg av Susanne* »

Ha :D Vem är det som säger att barnen är våra främsta läromästare :shock: :D :idea:

Igår blev jag lite upprörd på en sak som hade hänt stora tjejen. Inte på henne alltså utan på "folk". Efter min utläggning så säger hon till mig...mamma svär inte så... :shock: :oops: Moi :?:

Nej...köra bil skulle jag nog avstå ifrån ibland. Hon är klok som en bok raringen. Dessutom har vi senaste månaden diskuterat när man får börja köra bil - varför hon inte får det än - hur stor man måste vara etc. Kloka mamman säger då att man måste vara stor som den och den och alltså vuxen. VUXEN var det ja... :D
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"