Jag ammade endast de två första veckorna och har nu övergått till ersättning då det inte fungerade att amma denna gång heller.
Nu är sonen 4 veckor och jag har senaste veckan försökt hålla honom vaken mellen sovpassen - först i 1 timme och numera oftast i 1,5 ibland två timmar. Mycket jobb krävs vill jag lova då den lille oftast vill sova på dagarna....
Mitt problem är att han kräks väldigt mycket. Han äter fort och ofta får jag avbryta matningen för att han ska ta det lugnt. Han rapas ofta , så den biten fungerar. Problemet är att han äter , kräks och sedan får man börja om. Ibland kan matningen ta upp till en timme (120-150ml) sedan blir han jättetrött och sover för att sedan vakna efter 1,5 timme då han ju är jättehungrig igen eftersom han kräktes så mycket innan. Hur får man ordning på detta? Han äter ju med god aptit, han går upp i vikt (väger 4kg nu), har provat olika sorter och Bifidus är det enda som fungerar pga av hård mage.
Jag har inte börjat med "fasta tider" ännu men han sover ganska bra på nätterna - äter just nu 2ggr per natt och sover bra däremellan.
Just nu skriver jag upp alla tider för att ha som "underlag "till schema. Det varierar dock ganska mycket från dag till dag.
Han sover på mage - har napp då han har stort snuttbehov. Egentligen är jag emot napp och min stora tjej hade det aldrig men Kelwin är jättesnuttig.
Bör jag "ta det lugnt " ett tag eller ska jag försöka struktuerar mat och sovtiderna redan?
Han är född 2 veckor för tidigt - har det någon betydelse?