mardrömsnattning

Skriv svar
Ninapn

mardrömsnattning

Inlägg av Ninapn »

Usch, jag måste bara få lätta på trycket efter en fruktansvärd nattning....

Min lillkille på drygt fyra månader, relativt nykurad, har haft hög feber hela dagen. hans storebror hade samma grej igår, och sov konstant i 24 timmar, så därför lät jag lillen sova mycket han med idag, och halvstruntade i schemat. Vid sex var han jättetrött (brukar somna halv sju) så jag bestämde mig för att natta. Trött och sjuk som han var blev det knappt något godnattskratt, och så fort jag lämnar rummet börjar ha skrika. Och det gör tvåårige storebror med, för nu vill han bajsa efter att ha hållit sig i fyra dagar (vilket är en annan historia... )

Sammanfattningsvis kan man säga att min vanligtvis stensäkra attityd ikväll havererade totalt :cry: . Jag sprang upp och ner för trappan mellan två hysteriska söner. Det slutade med att jag tre gånger tog upp lillkillen för att försöka dämpa hysterin som varken ramsa eller buff nådde fram genom. Till slut gav jag upp och lät lillebror somna på min axel så att jag skulle kunna hålla storebror i handen när han äntligen bajsade. Totalt tog hela spektaklet en dryg timme.

Jag känner mig så misslyckad som blev så stressad! Till saken hör att det är första gången lillen är sjuk, och typiskt nog sammanföll det med första gången pappa är bortrest. Nu känns det som jag släppt in alla världens vargar hos min lille prins! Han som 10 dagar efter kuren är en riktig sjusovare som knappt vill gå upp på morgonen, har jag sabbat allt nu? Hur ska jag göra om och när han vaknar i natt av febern? Igår natt vaknade han en gång i timmen för att han var dålig, men somnade varje gång om av ramsa eller vid ett tillfälle, buffning.

Snälla, någon som kan trösta och hjälpa en olycklig mamma?
Mamma till två ljuvliga pojkar födda sep 2005, resp juni 2007
Sagalinda
Kontakt:

Inlägg av Sagalinda »

Kära du Ninapn, det första som slår mig är "en gång ingen gång, två gånger en dålig vana". Alla har vi varit där, när det spårat ur totalt och man känner sig SÅ misslyckad. Men vet du vad, de gånger det hänt mig har jag insett hur bra vi har det annars. Och då har min attityd fått sig en rejäl kick, så att nästa nattning/dagsläggning/vad som helst sker med sådan självklarhet och entusiasm att problemet rinner ur sanden innan jag ens hunnit ta upp kampen... :lol:

Så, nu håller du schemat imorgon med marginalkvartar åt båda hållen. Och är febern hög, över 39 grader, ger du febernedsättande för att inte riskera feberkramp. Och storebror lär väl knappast behöva bajsa vid samma tidpunkt imorgon... :?: :lol: Du fixar detta :D Barnen söker ledning och du måste försöka vara stabilare än vanligt nu när deras tillvaro svajar på grund av sjukdom!

Kram :heart:
Dipl. SHN-kurare och mamma till
:heart: Saga född 28 maj 2005 och kurad vid 6 mån
:heart: Sigrid född 9 maj 2007, SM-barn
:heart: Hugo född 1 april 2009, SM-barn
:heart: Astrid född 20 februari 2012, SM-barn
http://www.alternativjournalen.se/obesprutat
http://vaccin.me
Susanne G
Kontakt:

Inlägg av Susanne G »

Hej!
Vill bara skriva ngt och se om jag kan lugna dig lite. Du har INTE förstört ngt. Se det som en engångshändelse. En gång är ingen gång. Banka in det mantrat, funkar faktiskt :wink:

Försök använda dig av marginalkvartarna så mkt som möjligt under sjukdom så har du en hum om hur mkt de sovit. Kanske svårt att sova på natten när man sovit nästan alla timmar under dagen. beror ju givetvis på hur hängiga de är.

Jag tycker dock att du ska ringa sjukvårdupplysningen och kolla med febern. Har för mig att de helst inte ska ha feber när de är under 6 mån.

Skulle allt bli fel nu under sjukdom så kör du bara en liten påminnelsekur för lillkillen när de är friska. Han kommer förmodligen svara väldigt bra och sova som en prins redan andra natten.
Lycka till
Susanne
Susanne G
Dotter född 25/6-04
Kurad vid 4-månader.
Dotter född 31/10 -09. Sm från start.
Ninapn

Inlägg av Ninapn »

Tack snälla rara! Idag känns allting bättre... Bestämde mig efter flera uppvaknanden och omsomningar att betrakta det hela som just ett undantag, så jag tog upp och ammade lillebror. Då blev han lugn och sov resten av natten. Och idag är febern borta, lite sömnig men annars sitt vanliga glada jag :D ! Kram!
Mamma till två ljuvliga pojkar födda sep 2005, resp juni 2007
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"