Jo!

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
Elle

Inlägg av Elle »

Fjällmor :heart: , jag vet hur det känns, har FRUKTANSVÄRD halsbränna vissa dagar :evil: Det ända som hjälper för mig är att ta några sötmandlar och tugga på ordentligt.

:heart:
Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Boris

UL

Inlägg av Boris »

Har så varit på UL. Alla fingrar å tår där. Den lille fick för sig att räcka ut tungan åt oss med :shock:
Blev så imponerad av att blomman ju nu ser ut som en bebis. Gjorde ju UL i vecka 11 med men då såg hon/han mest ut som en räka som sprattlade, men nu kunde vi ju tillochmed se näsan och fick kika på urinblåsan som hade urin i sig vilket ju var bra.
Sonica hur såg dina två ut. var de linslusar båda två som båda ville visa upp sig för er?
160gram och 17,5 cm lång. jaha då var det inte bara all fika jag hinner med nu som hemmavarande som bidragit till magen :wink:

Ps skoj att veta att du blomman (siss in law) kollar in här på barnaväntan forumet då och då med. Kram :heart:
Prinsessa född 06/04/2008
blomman

Inlägg av blomman »

Jomen, man måste ju hålla koll på dig! :wink:

Kul med UL, har ju inte pratat med er efter ni var där.
Barnen åker på rullatorn varje dag... :lol:

Ska vi lämna tillbaka tråden till Fjällmor nu? :roll:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

hej go'vänner! :D

v. 30! :shock: Hur gick DET till?!? :-k

Vi håller på att så sakteliga ta oss tillbaka till världen efter att vi däckats hela gänget av den vidriga vinterkräksjukan :? Det var en ny, och inte angenäm, upplevelse att gå igenom som höggravid.. huvva! [-(

Bebis Bonzo håller sin ljuvliga dygnsrytm fortfrande - vilken bebis! :heart: Härom veckan företog h*n "den stora vändningen" och körde ner huvet.. tidigare än pojkarna mina, men helt i linje med storasyster Fjällfolk :wink: Så nu kommer sparkarna häroppe istället för runt svansen och annat skoj denna filur ägnat sig åt att överraska mamma med :lol:

Innan bacillen from hell :twisted: kom på besök påbörjade jag en kur med extra magnesiumtillskott. Detta efter att ha läst att i vissa landsting har man rekommenderat detta mot bäckensmärtor/foglossning i många år - med gott resultat..
Lite ilsk är jag nu då jag faktisk är inne på min 3e grav med handikappande foglossning tidigt i graviditeten. varför får man inte veta sånt här...??? :evil:
Nåväl.
Resultat:
Efter ett par dagar kunde jag ta längre steg utan smärta.
Efter ett par veckor kunde jag ta mig fram och tillbaka till affären utan att bäckenet låste sig.
När kräksjuka slog till kom värken åter inom ett par dagar och jag är nu lika illa däran som innan jag påbörjade magnesiumkuren :? d.v.s i princip orörlig...
OM nu magnesiumet får effekt igen nu när vi är åter på banan efter bacillen har vi fått besked - med besked :D

Mot soffan... :heart:
/Fjällmor
Elle

Inlägg av Elle »

Vad skönt att ni börjar piggna till. HUVA, att ha kräksjuka som höggravid :evil: ! V. 30, ja tiden flyger verkligen iväg! Hoppas magnesiumet hjälper dig med fogarna så du kan njuta mer den sista tiden av graviditeten.

Jag har precis nattat Lilly :heart:, åh vad det är UNDERBART att snusa på en bebis :D

Ta hand om dig och de dina!
Stora kramar
:heart: Elle
Tessan
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

Å fy F*n för vinterkräksjukan :evil:
Skönt att den är bakom er nu!!!

Va roligt att Magnesiumet fungerade för dig även om det försvann för att den usla bacillen kom på besök. Hoppas hoppas att det kommer tillbaka så du kan röra dig igen, inget roligt att vara liggande :cry:

Hoppas ni får vara krya nu sista biten :-)
tänk, du får ju snart leverans :lol: :heart:

//Tessan
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Skönt att ni är på benen igen :D
Man propagerar för järn och hur viktigt det är - det är det säkert för många, men jag behövde inget och min BM var helt stirrig varje gång jag sa att jag inte åt järntabletter. Hon frågade varje gång.

Varför kan de inte göra en ordentlig mineralanalys så att man verkligen får veta vad man behöver...

Hoppas magnesiumet hjälper - och är det så lågt så skadar det säkert inte att knapra även när bebis kommer ut.

Kram
/LO
(som vill komma och titta på bebisen i vinter - får jag det?)
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Jannika

Inlägg av Jannika »

Hej älsklingsFjällan! :heart:

Jag tror på en flicka. En lillasyster lika klok och vacker som sin storasyster. Det vore väl nåt för Lo-prinsen att pussa på?

Hade inte ni en sån där kräksväng för inte så himla länge sen? Var hämtar ni hem de bacillerna? TRÄFFAR ni ens nån där ute på fjället? :wink: Man skulle ju kunna tro att ni bor i storstan...

Alla mina varnmaste tankar till tjusigt höggravida mamman och busiga bebin.

Kram Jannika
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

åh goa ni !!! :D :heart:

Jag tror också på en flicka, men Fjällfar hävdar att släkten brukar göra pojkar - vi får si :wink: 8)

Elle:
Åh som jag längtar! :heart:
Och jag säger det igen - din lilla har ett av de vackraste namn som finns. Både för att jag är blomstertokig och för att en av de klokaste fruntimmer jag känner heter just Lilly. Jag kan stolt kalla henne min extrafarmor - min skatt :heart:

Tessan:
Jo huvva, vanliga magsjukor är en fis i rymden i jämförelse :?

/LO:
Jo, nog undrar man...med alla andra prover som tas vore det ju lätt att "slänga in" :wink: Men det varierar kanske från landsting till landsting som så mycket annat..?
Klart du får komma! :heart: Vårvintersol kanske..?

Jannika :heart: :
mmm....nog skulle han bli lycklig då :wink: :lol: Han har idag annonserat att han ska plocka blommor till bebis Bonzo när den kommer ut "annan dag". Och mammas tuttar vill han nog ha för sig själv att mysa med, så bebis Bonzo får låna hans egna!
" Min tuttar e backert mamma, bebis Bonzo myse däj äskingjattat" :heart: :-({|=

/Fjällmor
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

*visk* *visk*

Sen vi pratade om magnesium så började jag med... :-#

Jag fick ju foglossning i v.5 och har sen dess haft problem med ryggen ganska mycket till och från.

Nu när Tor blev ca.1 år så började jag också med ett par saker, 1 tränar nu extra statisk stabilitet igen, 2 MAGNESIUM, 3 kroppen har också fått lite extra tid på sig.

MEN!!! Sen magnesium starten, inte ett enda ryggskott, och ett avsevärt mera stabilt bäcken. Nästan lika bra som jag var innan grav och då kommer jag förmodligen aldrig vara återställd eftersom mina problem varit sen 5 års ålder. :shock:

8-[ :-$

Men frågan är: Varför fick inte jag heller tips om magnesium någonsin?? vavavava??? :x

:heart: Puss på magen i massor!! Den är jättefin!!! :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

TorsMamma skrev:
Sen vi pratade om magnesium så började jag med... :-#

Jag fick ju foglossning i v.5 och har sen dess haft problem med ryggen ganska mycket till och från.

Nu när Tor blev ca.1 år så började jag också med ett par saker, 1 tränar nu extra statisk stabilitet igen, 2 MAGNESIUM, 3 kroppen har också fått lite extra tid på sig.

MEN!!! Sen magnesium starten, inte ett enda ryggskott, och ett avsevärt mera stabilt bäcken. Nästan lika bra som jag var innan grav och då kommer jag förmodligen aldrig vara återställd eftersom mina problem varit sen 5 års ålder. :shock:

8-[ :-$

Men frågan är: Varför fick inte jag heller tips om magnesium någonsin?? vavavava??? :x
hmmm... :-k Detta med magnesium vid bäckensmärtor måste alltså kollas upp... hur många går och har ont i onödan... :?:

Nu ska jag sova :sleep:
/Fjällmor
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Jag börjar få lite ont nu, precis som förra graviditeten. Om det är som förra gången, så blir det heller inte värre än såhär. Då är jag glad! Blir det värre, så är jag glad att jag läst här om magnesiumet!!

Kram på dig fjällis!
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Hello go'vänner! :D

Nu är vi i v. 33 :-({|= :heart: är det inte fantastiskt hur fort tiden går..?

Återhämtningen efter :twisted: bacillen from hell :twisted: går trögt för min kropp. Men jag måste ändå påpeka att magnesiumet gör stor skillnad :!: Jag är nästa gudomligt befriad från de plågsamma myrkrypningar jag brukar ha OCH bäckenet har ju klarat sig längre än vad någon trodde
Men idag var även den envisaste tvungen och krypa till korset :roll: och hämta ut kryckor.. och blir det värre så blir det rullstol sa sjukgymnasten och tillade:
:arrow: Nu har du gjort allt du kan, nu är det bara att vänta ut godingen :!:

:cry: Jag har nu insett att detta blir min sista graviditet :cry:

Min kropp orkar inte fler... Hu ett sånt vemod :!:

:-({|= :-({|= :heart: :-({|= :-({|=

Önskar jag kunde bjuda hit er alla på en underbar eftermiddag i 4 dm snö.. med glögg och varm choklad, i min trädgård full med vackra rödmagade domherrar och deras diskret vackra fruar!

/Fjällmor
Elle

Inlägg av Elle »

Ja du Fjällmor, tiden rusar iväg! Snart har ni en liten :heart: där hemma. Det finns inget ljuvligare än att snusa på en bebis, jag NJUTER hela dagarna! Jag förstår att det känns vemodigt att det är din sista graviditet.

Jag skulle gärna pulsa runt i snön hemma hos er. Var i Sälen i helgen och där var det en havlmeter snö o strålande sol. Sonen premiäråkte slalom och skotern fick luftas för första gången denna säsong, härligt!

Ta hand om dig ch klappa magen från mig!
:heart: Elle
Sussi

Inlägg av Sussi »

Oj vad tiden går fort! Snart så ;)

Skulle mer än gärna komma och dricka varm choklad i snön, här småregnar det mest varje dag, inte en vit fläck så långt ögat når... :cry:

Må så gott!

Kram :heart:
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"