tidiga mornar pga vintertid 1 o 3-åring

Skriv svar
Kristin

tidiga mornar pga vintertid 1 o 3-åring

Inlägg av Kristin »

Hej!

Våra barn vaknar fortfarande (öh..ja det har ju bara gått ett par dagar :oops: ...) enl sommartid om morgonen. Kommer detta att rätta till sig?

Vad göra med A) ettåringen (som skriker när han är "färdig" med natten.. B) treåringen som kommer upp och in till vårt sovrum? Lillebror väcker storebror med sitt skrik :evil: .

Vi lägger pojkarna ca 18.30/19 och de brukar vakna 06.30/07.00. Vi vill tillbaka till dessa vanliga mornar...!!

Mvh
Kristin
Storebror f. aug-04
Lillebror f. aug-06
Kristin

Inlägg av Kristin »

Hej igen,

kanske kan jag ha överdrivit det hela :oops: : imorse vaknade nämligen INTE storebror för tidigt (trodde jag hörde honom nämligen då jag åt frukost..) och han vaknade INTE trots att lillebror skrek. Lillebror var riktigt eländig när han vaknade på ett sätt han inte brukar. Han är så gott som alltid glad på morgonen. Förkyld är han också. Rosslig i bröstet.

Så...det KAN hända att det här inte blir någon grej, men OM hur hanterar vi det bäst då?

Adios!

Kristin
Storebror f. aug-04
Lillebror f. aug-06
Sagalinda
Kontakt:

Inlägg av Sagalinda »

Ni hanterar det precis som vanligt. Ni håller på schemat benhårt (varför har ni cirkatid på läggningen :? :?: ) och tar inte upp förrän det är morgon. Pangramsa vid minsta pip före morgon, sedan ingenting. Inför gärna väckarklocka. Det finns väldigt många trådar om tidiga morgnar här på SS-forumet, så kolla runt och välj ett tillvägagångssätt som passar er :D Och så kom ihåg att Rom inte byggdes på en dag :wink:
Dipl. SHN-kurare och mamma till
:heart: Saga född 28 maj 2005 och kurad vid 6 mån
:heart: Sigrid född 9 maj 2007, SM-barn
:heart: Hugo född 1 april 2009, SM-barn
:heart: Astrid född 20 februari 2012, SM-barn
http://www.alternativjournalen.se/obesprutat
http://vaccin.me
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"