Får inte bukt henne med nattvandrande 3,5 åring

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
Skriv svar
AnnaK

Får inte bukt henne med nattvandrande 3,5 åring

Inlägg av AnnaK »

Hej allihop,
Ivar har varit en toksäker sovare sedan 5-månaders ålder. Men sedan ett par månader tillbaka har vi dock fått en nattvandrare i huset och vi lyckas inte riktigt få bukt med det hela. Jag hoppas på heta tips här. :wink:
:arrow: Läggning funkar ok, inte toppen. Jag sitter i dörren och kör goddag yxskaft med ramsan på varje fråga. Och det är en hel del! Minst ett par försök ur sängen, oavsett hur trött han är. Han är väldigt envis den lille mannen för nu har vi hållit på ett tag som sagt. Eller så är det jag som är otydlig men jag tycker inte det - rent subjektivt såklart :?
:arrow: Det är beckmörkt i rumment och han har spjälsäng.
:arrow: Han kommer vandrande och vill sova i vår säng men han har aldrig fått det. Trots detta kommer frågan varje natt, ibland flera gånger. Vi följer lugnt och bestämt tillbaka. Han somnar om med en gång men kan komma igen lite senare samma natt.
:?: Är det vakt utanför dörren som gäller nu? Kan man få lite råd här? Hur har ni andra gjort?
Stor tack för svar :!:
:heart: /AnnaK
Mamma till Ivar, född 5 mars-04 och kurad vid 5 månaders ålder samt Wilma, född 13 augusti-06 och vänd från nattsuddare till nattsovare med hjälp av Standardmodellen
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hej Anna :D

Jag har en lite Alice som är två månader äldre än din Ivar, och jag tror det är trotsen som är på G :lol:
Alice har haft några riktiga spöknätter, med skrik, vandringar och URförbannad :twisted: Precis som du har jag helt "enkelt" gått tillbaka till sängen, hon har fått klättra i och lägga sig själv, och oftast har hon somnat relativt omgående...

Någon nattvandringskur har jag inte planerat, jag räknar kallt med att det här slutar snart!

Men visst kan du lägga dig på vakt ett par nätter, för att fånga honom på direkten!

Har du läst den klistrade tråden här ovan:
http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=9967
där kan du få lite tips :wink:

Kram!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
AnnaK

Inlägg av AnnaK »

Tack! :heart:
Skönt med lite stöd.
Kram!
Mamma till Ivar, född 5 mars-04 och kurad vid 5 månaders ålder samt Wilma, född 13 augusti-06 och vänd från nattsuddare till nattsovare med hjälp av Standardmodellen
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "