Vår 3,5åring är mitt i "humoristens" fas och älskar att springa runt hemma och säga "bajskorv", "prutt", "kiss" m.m. Barnafadern säger ibland att man inte bör säga så medan mor i huset
Sonen har dock börjat på storbarnsavdelning och det är en helt annan kultur som råder än på den beskedliga småttingavdelning han har varit på ett år. På de allra flesta sätt är det en bra stimulans för honom men en sak som han har börjat säga är "Kissmamma" och "Bajskorvsmamma". Då brukar jag säga att jag inte tycker om att bli kallad bajskorvsmamma och berättar vad jag vill kallas istället. Vid hämtningen igår började en tjej ropa "Dumma DD" och "BajskorvsDD" till min son som svarade glatt med samma mynt (ordragrant, med hennes namn istället). Jag funderar nu på hur jag ska hantera det - är det något att bry sig om eller tillhör det åldern? Jag gillar inte glåpord och känner hur jag ilsknar till å bådas barns vägnar - INGEN ska kalla min son detta
Vad tycks? Jag ska också prata med personalen, som jag tycker är väldigt bra, för att höra vad de har för tankar och ev. strategi.
Tack!
lillith