dagisanpassad SM och schema?

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Skriv svar
lillagumman

dagisanpassad SM och schema?

Inlägg av lillagumman »

Mera frågor från mig nu när jag har börjat fundera på SM!

Hur gör ni som har storasyskon som går på dagis? Ruckar ni lite på standardmodellen för att få tiderna att gå ihop? För mig tex så känns det som att bröst-umgänge-bröst etc som ingår i ett helt stort mål inte hinns med på morgonen när jag även ska se till att storebror ska få i sig frukost, kläder, iväg till dagis... Samma sak på eftermiddagen när jag sak hämta. Då försöker jag få in en extra amning innan jag går så att lillebror står sig promenad, hämtning, ev. ärenden.

Hur gör ni? Har ni några tips och schema exempel på hur det fungerar hos er?
Mamma till Robin 28 November 2004 och David 23 September 2007.
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Hej, :lol:

Då kör vi denna tråden för alla SM frågor från och med nu :wink: :lol:

När barnet är under 2 mån (ända till 3mån för somliga) så är det lättare att tänka 8 timmar vakentid, sammanhängande mat, social delaktighet och sen sammanhängande sömn. Det viktiga i det hela är INGET SNUTTERI. :wink: (snutteri = äta 10-20 min, vaken, sova 30-45 och sen börjar det om :roll: )

Så SM är just något man strävar mot typ. 1,5 timme vaken med allt vad det innebär av mat och umgänge, sen sova 2,5 timmar (2-3 tim). Detta kan visst variera kraftigt och se lite olika ut, och visst blir det mindre och ibland bara 20 min lurar på kvällen och då mera snutteri.

Men tänket är detsamma. :wink:
(4-5 måltider på dagen och 1-2 nattmål typ)

Läs gärna i de klistrade tråden igen om SM en sammanfattning. :wink:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"