Tips för tumsugare önskas

Skriv svar
Blompan

Tips för tumsugare önskas

Inlägg av Blompan »

Hejsan!
Nu börjar kylan komma och därmed vantarna på vår tumsugande dotter, 7 mån. Jag har provat att klippa bort tummen på vantarna men det duger inte riktigt för damen.

:?: Någon som har ett annat förslag, eller tips ang. vanten?
:?: Skall man bara var ihärdig och hon får ha sina vantar tills hon vänjer sig? (Bär lite emot, hon sover så gott nu på sina pass och jag orkar inte riktigt vagna... supersovande barn ger lat mamma...:oops: )

och så en sista fråga:
:?: Tänderna har börjat komma och det verkar som om tummen i munnen retar det ömma tandköttet, för ikväll var det svårt (med hennes mått mätt) att komma till ro - känner någon igen, och vad gör man åt det? (Förutom ramsa då, som skedde ikväll )

Tack på förhand,
//Blompan med guldklimpar sept -04 och mars -07
Ewa

Inlägg av Ewa »

Någon som har ett annat förslag, eller tips ang. vanten?
:oops: Nja... min tumsugande lilltufsa fick tummarna avklippta, precis som du ju gjort. Perfekt tyckte den ömma modern. Inte så perfekt, tyckte den lilla sötnosan som inte kunde pilla med snuttefilten. Kompromiss: vante på ena handen, den andra handen fri att pilla med.

När det blev för kallt blev det lur inne istället. Men oftast var inte händerna så kalla, faktiskt. Hon hade ju händerna intill huvudet/kroppen och kylan kom inte riktigt åt där. Men sen bor vi iof i Skåne, men ner till 5- fungerade det iaf.

Kram Ewa
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Sagalinda
Kontakt:

Inlägg av Sagalinda »

Jag har också en fingersugare, här är det ringfingret och långfingret som båda är inne i munnen och det smackas belåtet :lol: Hon får helt enkelt vara utan vantar. Det fungerar än så länge fast det ibland är flera minusgrader. Hon ligger i sovsäck i vagnen, på mage förstås, och är rejält inbäddad. Men långa ärmar på halaren blir händerna faktiskt inte kalla. Lite svala ibland men inget farligt. Men jag gruvar mig nog för när det blir -30 som brukligt är på dessa breddgrader...
Dipl. SHN-kurare och mamma till
:heart: Saga född 28 maj 2005 och kurad vid 6 mån
:heart: Sigrid född 9 maj 2007, SM-barn
:heart: Hugo född 1 april 2009, SM-barn
:heart: Astrid född 20 februari 2012, SM-barn
http://www.alternativjournalen.se/obesprutat
http://vaccin.me
Blompan

Inlägg av Blompan »

TACK för tipsen! Vi provar oss fram och ser hur kall hon blir innan hon hojtar till :wink: . Har hittat ett par "wrist-gaiters" , typ torgvantar som verkar fungera hyfsat, då håller sig handryggen varm i alla fall. Annars blir det till att stoppa om ordenligt!
//Blompan med guldklimpar sept -04 och mars -07
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"