Efter att ha sovit i hallen i snart en månad
Sambon har sovit i lekrummet och jag i hallen så att Emil har kunnat sova ensam på vårat rum. (vad gör man inte för att få sova gott?
När det började fungera bra med Emil så bestämde vi oss för att köra på Rasmus också. Han har hela sitt liv vaknat mellan fem och sex på morgonen! Med en skinande ny väckarklocka för att göra det lite spännande så fick han besked om att han nu skulle ligga kvar i sängen och vara tyst till klockan ringde 7.00. Han har länge längtat efter att lillebror ska få flytta in på hans rum, och det kan han ju inte om Rasmus vaknar tidigare så det blev ett bra lockbete också.
Rasmus har varit jätteduktig! Ibland smyger han själv upp och kissar och smyger sedan tillbaka och lägger sig igen. Första veckan somnade han inte om på morgonen, men nu har det hänt flera gånger att han somnat om. Han vaknar heller inte vid fem längre utan tidigast sex och oftast halvsju!
Igår flyttade vi in Emil till Rasmus och båda brorsorna låg och fnittrade efter att jag hade lagt dem på kvällen och de somnade nöjda efter några minuter.
Jag vaktar i hallen några nätter till, men snart kan jag ligga och läsa på kvällen igen i min egen säng! Det ska bli så härligt att få vårat rum tillbaka!
Ett stort tack till dig Anna Wahlgren som har gjort livet lättare för oss!
Och tusen kramar till alla som har svarat på frågor och hjälpt oss på vägen!