Fundersam om sovandet...

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Wilmer

Fundersam om sovandet...

Inlägg av Wilmer »

Vi har försökt med SHN-kuren åt vår son på snart ett år och det funkar väl inte riktigt ännu men jag skall försöka att inte ge upp ännu.
Hur som helst så igår kväll höll jag på rätt länge och han bara steg upp i sängen, ville leka, skrattade osv. Till slut belv jag så trött, irriterad att jag ropade åt honom att "nu sover du jävla unge" (nu blir säkert många mammor upprörda här men mitt tålamod brast helt enkelt) och lade ner honom igen och gick därifrån med hårda steg och la (nästan smällde) igen dörren. Inte ett ljud från sovrummet så då jag gick in igen efter fem minuter (då jag lugnat mej) sov han sött... Nu undrar jag om han helt enkelt blev vettskrämd då jag ropade och somnade eller om det helt enkelt krävs lite (eller VÄLDIGT) bestämda tager för att han skall fatta att lekandet är slut? Jag tänkte bara om jag skall fortsätta att (inte ropa) men vara väldigt bestämd med lite hög röst istället för att sitta där och "halvt gulla" då han skall sova? Det har hänt tidigare också då han "bråkat" tex med maten att han slutat fort man höjt rösten.
Elin
camilla

Inlägg av camilla »

Det dar med javla unge.... framforallt INTE da han e glad och leker (inte annars heller). Kor du kuren pa riktigt sa antar jag att han inte har leksaker i sangen(?) Det gor val inget om han staller sig upp, han kan ju bevisligen bade satta sig och lagga sig ned sjalv, alltsa det later liksom som om du borde lata honom fixa till det hela sjalv, du skall alltsa inte skrika pa honom utan prova med att lata honom vara utan att ingripa, det ar ju inte forran/om han borjar bli ledsen som du skall ingripa. Viktigt e ju att det ar morkt etc sa det inte e sa latt att roa sig med annat an att sova men vill han busa runt lite innan han somnar sa gor val inte det ngt? Mina ligger och jollrar ett tag innan de somnar, det viktiga e ju att de inte ar ledsna.
Det var mina tankar...
Mamma till tvillingarna Emma och Sara f?dda 040712 i v.36+4. Kur paborjad 7/1-05 och sedan dess sover hela familjen gott!
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Fel forum - och fel sova-hela-natten-kur, skulle jag vilja säga :shock: :roll: :lol:

Det som tar skruv är inte att du höjer rösten och säger fula ord, utan din beslutsamhet och Attityden av självklarhet, när du bildligt talat slår näven i bordet och vet vad du vill, vad du gör och varför. Det fungerar betryggande, därför att han slipper din veliga osäkerhet och ditt eget "frågande". Det är du som ska ge svaren på HANS frågor, i handling :idea:

Men du får aldrig, aldrig glömma att vara ditt lilla barns bästa vän :!:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"