Jag ville bara berätta en sak som hände idag, kanske kan jag också få ett litet tips på vägen
Min femåring skall på måndag på femårskontroll på bvc. Han är inte spruträdd utan SPRUTRÄDD! Livrädd för ALLT som har med vården att göra! Försök inte ens att sätta på eTt plåster!
För att underlätta lite för min lille kille ringde jag till sköterskan på bvc i hopp om att få lite råd. Jag frågade också om det fungerar att använda emla så att åtminstone det värsta sticket inte känns.
Vad svarar hon? Jo, "Vi kan hämta en sköterska till så vi kan hålla i din son ordentligt". Va? "Gråter gör de ändå", fortsätter hon med.
Jag blir stum! Skall en utbildad barnsköterska ge det rådet? Att två vuxna med våld skall hålla fast en liten femåring för att kunna ge en spruta!
Jag blir så arg så jag kokar!
Har en väninna som studerar till IVA sköterska och hon har precis läst en kurs om just rädsla i vården (sammanträffande). Hon trodde inte sina öron!
Dessutom ifrågasatte denna bvc sköterska om jag verkligen klarade av att sätta på emla... Men jag är väl för sjutton inte blind och armlös!
Skall inhandla emla i helgen och har som tur är en annan sköterska på måndag. Hade inte detta varit sista besöket på bvc hade jag bytt bums!
Ursäkta mitt arga inlägg men jag var bara tvungen att skriva något. Nu skall jag försöka andas lugnt en stund.
Kram på er alla!
/Mia