Elle skrev:Hej Helen!
Nu måste jag skälla lite på er: Schemat skall vara väl genomtänkt innan man börjar kuren och täcka sonens behov (15 tim) så man inte ens funderar på att ändra det innan det fått chans att sätta sig. Sonen behöver tre lurar per dag. Dessutom gäller det att inte för bråttom med kuren, det tar TID innan allt sitter dvs tidga morgonuppvak o alla lurar, men det måsta få ta tid. Kuren är en process! Så gör en gång för alla ett schema som täcker sonens behov och genomför det utan att tveka.
/Elle
<hrj,
Jo, kuren var väl igenomtänkt men eftersom vi ej kurat barn innan, och det står att dem flesta barn är färdig kurade vid det här laget , och eftersom vår kunskap var obefintlig vid start så trodde vi att han skulle sova efter det schemat vi satt upp som då skulle vara 15 tim.
Såg ut enligt nedan.
7.30-19.30
sedan 2 sovpass på dagen a´1,5 timme är lika med 15 timmar
Eftersom vi märkte att han var omöjlig att sova till 7.30 så tog vi upp honom 7 för hans rytm verkade passa bättre så. Då blev det minus 30 min.Och detta märkte vi ganska tidigt i kur processen.
Vi var väl kanske lite för säkra på att allt skulle gå som i boken..för där står inte så mkt om när alla dessa problem dyker upp som hur man gör under dessa veckor när vargtimmen ställer till detoch i vincents fall 04.30-7.oo och att han ej somnat igen,hela 4 veckor har samma problem hängt med
och vad man gör då, man vill inte ha en son i 4 veckor som mår dåligt av trötthet svart under ögonen.% min pass har han fått satm utnyttjande av 15 min regeln,men att hämta igen (i vissa dagar) 2-3 timmars sömn, det fungerar ju inte!
Nu 4 veckor senare har han minskat sin vargtimme.Tack!
Du får ursäkta att vi inte var mer erfarna än så.
Nu kanske jag låter lite bitter men vi har kämpat ,verkligen... och behöver efter 4 veckor rätta till saker för att han skulle må bättre av lite fin slipning.
Vi har kurat vincent 1,5 ggr på 4veckor idag och nu med mer erfarenhet så känns det som vi skulle beh ett sov pass till.
Dessutom märker vi att han krånglar mer med dagstimmarna och det krymper ner hans sömn a´´ 15 timmar
Tänkte då att en lur extra på dagen kunde vara bra för honom eftersom han är rätt trött efter lunch,och kan hända att jag missat nåt men jag har ej läst någonstans i boken att det ska vara 3 sovpass per dag!?Men det är ju mkt info i boken så jag har säkert missat detta.
Nu vet jag att det ska vara 3 sovpass!
Pst..
Jag la in en ny rubrik när jag stod i min kolum för att ämnet var ej samma visste ej att det hamnade i ett helt nytt ämne.
Kopierar och byter tråd./H