En ett åring!

Skriv svar
Emilo

En ett åring!

Inlägg av Emilo »

Hejsan! Jag tänkte om jag kan få lite råd hur vi ska bete oss med våran ett åring. Han somnar som en gris på kvällen mellen 18.30-19.00och är jätteglad. Innan dess har han ätit som en häst. Han sover hela natten.... men vid 5.30 då ska han upp och han är jättearg. Vi går in och lägger ner honom osv men då skriker han mer, speciellt om jag går in. Det är bättre med pappa. Sen får han gå upp efter vi har gjort morgon. Men då är han helt färdig stackarn och skriker hela morgonen tils han somnar vid 9 tiden. Har ngn nått tips att ge mig? Tack på förhand Emilo
Mamma till två underbara barn
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Välkommen är du :wink: :lol:

:arrow: Fortsätt odla skrattet-till-go'nattet, dvs hans glädje inför läggningen. Odla också det vansinnigt roliga och trevliga återseendet på morgonen :!:

:arrow: Inför väckarklocka, som står så han hör - han lär sig snabbt att när den ringer, då är det morgon, inte förr. Och så fort den ringer kommer förstås någon av er störtande, angenämt överraskad och tjoande lycklig över att det är MORGON :lol:

:arrow: Ingen trafik på morgonkulan. Dylik ger två budskap: 1. morgonen har kommit, 2. vargen är där.

Båda är oheliga. Ingetdera är sant. Så luras inte [-X

:arrow: Ramsa som upplysning (x4, i ett svep, vänligt men bestämt, oerhört övertygande i en tveklös Attityd av Självklarhet, och punktsättande) vid första ljud 5.30. Gör sedan andra ljud i huset. Musik (utan sång) är inte fel.

Men gå inte in.

Det är en konst att låta små barn vara i fred. Tänk på hur gärna ni själva vill vara i fred så länge det är natt och lär er den konsten :idea: :lol:

:heart:

PS "Men då är han helt färdig stackarn och skriker hela morgonen tils han somnar vid 9 tiden", skriver du.

Här ska inte skrikas "hela morgonen". Schemalägg morgonluren och gör det tidigare. Ta ledningen utan att darra på handen :!: Bevaka HANS intressen. Du känner dem. Tänk efter före, med papper och penna :P
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"