Jag vill bara rikta ett STORT tack till Anna Wahlgren som "utarbetat" metoden med sova-hela-natten och standardmodellen.
Jag och maken hade bestämt oss för att få vår lille kille att sova i egen säng efter 4 månader med mamma. Tack och lov hittade vi denna metod och körde denna istället för skrik-metoden. De "strikta" tiderna som vi var så skeptiska mot har nu blivit en trygghet istället. Vi vet bättre vad Peter vill när han gnölar!
Dessutom har mina erfarenheter av metoden motiverat två av mammorna i min mammagrupp att också köra metoden, också med jättebra resultat. (glada bebisar och pigga och glada mammor)
Tack Anna!
-
Peters_mamma
Tack Anna!
Mamma till Peter, f?dd 2004-10-11
Kurad den 18/2 2004.
Kurad den 18/2 2004.
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Håller fullständigt med.
Även jag vill tacka Anna för att hon har detta bebis snälla alternativ, då skrik-metoden inte riktigt tilltalade mig. Jag har fått min lilla Tösabit på 3,5 månader att sova hela natten med bara ett mål mitt i. Även om den långa dagsluren krånglar, så kommer det att lösa sig är jag säker.
Även jag har berättat att jag "kurat" mitt barn till andra och till och med "BVC- tanten" ville veta mera och skrev ner adressen till hemsidan. Sen har jag även sagt till tre kompisar som väntar barn att läsa lite i förebyggande syfte om standarsmodellen, kolik och sömn så att de inte ska hamna i samm fälla som jag. Det är ju så på modet med denna "fria matning" vilket inte alls funkade för oss i alla fall. Två av vännerna bor i Finland och verkade intresserade de med.
Så tack så mycket Anna för att du vidareförmedlar gammal beprövad mammakunskap som kommit bort i dagens värld.
Mvh: Terese och hennes mamma.
Även jag har berättat att jag "kurat" mitt barn till andra och till och med "BVC- tanten" ville veta mera och skrev ner adressen till hemsidan. Sen har jag även sagt till tre kompisar som väntar barn att läsa lite i förebyggande syfte om standarsmodellen, kolik och sömn så att de inte ska hamna i samm fälla som jag. Det är ju så på modet med denna "fria matning" vilket inte alls funkade för oss i alla fall. Två av vännerna bor i Finland och verkade intresserade de med.
Så tack så mycket Anna för att du vidareförmedlar gammal beprövad mammakunskap som kommit bort i dagens värld.
Mvh: Terese och hennes mamma.
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022