Vakanr 05.00!! SHN-kurad som blivit äldre.

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Skriv svar
mariaviolin

Vakanr 05.00!! SHN-kurad som blivit äldre.

Inlägg av mariaviolin »

Hej Alla!

Min lilla Ingrid har hunnit bli 14 månader(är hon för stor för detta forum då??)
Hon kurades vid 2 månader och sovit hela natten i princip sedan dess, fast med lite upp- och nedgångar förstås. :D

Hon har alltid vaknat tidigt, något som vi i perioder kämpat med, som gett resultat, och som snabbt faller tillbaka till tidiga mornar igen?

På dagen har alltid 45 min skarvarna spökat, men aldrig på natten.

Jag tror nu att hon sover totalt för lite.

Hon somnar 19.00 för natten
vaknar 05.00-05.30 för dagen
sover antingen 1 eller två lurar dagtid, totalt max 1,5 h under dagen

Det blir alltså 11-12 h per dygn. Är detta för lite???

Ett annat problem är att hon vagnades då hon kurades eftersom hon var så liten, men det övergick till ramsande. Nu när vi vill försöka få henne sova längre på morgonen så känns ramsan "lite klen" för henne. Hon gallskriker om vi visar tydligt att vi inte skall ta upp henne genom ramsande.
Ibland har vi, flera mornar i rad, ridit ut denna storm (någon av oss har då legat i samma rum, för det känns så hemskt att lämna henne gallskrikandes nu när hon förstår så mycket.) Men det resulterar inte i att hon sover längre efter säg, fem mornar... Hon vaknar fortf 05 och vill upp. Det känns inte som det ger något då?

Att skjuta på isänggåendet känns inte heller rätt för då blir det ännu färre timmar.

Hur gör vi? Tips???
mamman med 2 flickor, 031126 och 060730
Krümel

Inlägg av Krümel »

Hej,
bara ett kort svar. Hon sover nog lite för lite. Ni behöver ta itu med de tidigar morgnarna för allas skull tror jag. Jag skulle iallafall inte stå ut! :shock: Sök på tidiga morgnar så tror jag du hittar en hel del här.

Här är en tråd: http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=13063

Bla under säkra sovare med fnurra på sömntråden hittar du säkert mycket mer!

Lycka till! :D
Mamma till lilla prinsessan, 17 Februari 2005 och lilla prinsen, 27 Juli 2007. Har följt standardmodellen från start med båda.
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"