--------------------------------------------------------------------------------
Jag har en kille på 7,5 månader som börjat sitt lilla liv med 4 månaders kolik, Vilket verkligen var en pers som nybliven mamma och pappa. Men efter att det hade upphört så trodde vi att han skulle börja sova bättre, men vi hade fel fel fel. Nu och 1 till 2 månader tillbaka somnar kl 20:00 ungefär och vaknar kl 24:00 ibland somnar han om utan välling ibland måste han äta. Sedan sover han fram till kl 3:00 det är som en väckarklocka han vaknar och är superpigg!! Vill stå upp i sängen, skrattar och leker....Vi har försökt allt från eget rum till sova brevid oss, till ytterligare ett mål mat. Ingenting av detta verkar fungera tillslut somnar han efter 1 till 2 timmar och gråtande sista halvtimmen och sover till kl 6:30 ungefär...Under dagarna är han ganska trött vill gärna sova efter 2 timmars vakenhet. Vi ska få ytterligare en bebis i Mars-08 så det skulle betyda hur mycket som helst att få sova åtminstonde varannan natt. Är det någon som har erfarenhet av likande som provar SHN och det har fungerat ??? Tacksam för svar. //Alexandra
Ändrade detta inlägg då jag postat det i fel ämne.
Vaken kille mitt i natten
-
Alexandra07
Vaken kille mitt i natten
krammm
Hej Alexandra07!
Välkommen till Forumet
Jag ska ge dig en kort historik om hur vi "fann" SHN-kuren:
Olle föddes juli -05 och rasade ganska mycket i vikt de första dagarna. Detta gjorde honom slö och jag hade svårt att få gång på amniningen. Jag var osäker, han ledsen (ej stillad överlevnadsångest) och allt var bara kaos. På BVC sade de bara: AMMA! Så jag satt med honom på mitt bröst hela dagarna, ammade lite( kom knappt ngt) och så sov han i korta stunder. Så där fortsatte det i tre veckor till jag och sambon kom fram till att så här kan vi inte ha det! Vi gav honom ersättning (trots STORA protester från BVC
), men för lite vid varje mål har jag lärt mig nu, så han sov bara korta stunder. Så här höll det på dag som natt i nästan 6 månader och hela familjen blev bara tröttare och tröttare. Vi orkade inte NJUTA av varandra
Av en slump såg vi Anna
på Babyboom och sambon gick till bokhandeln och köpte SHN-boken. Vi läste och kom fram till att detta stämde på vår barnasyn. Vi samlade krafter och genomförde kuren i februari -06. Det är det bästa beslutet vi kunde ta för vår familj, vågar inte ens tänka på hur vi skulle må idag om vi inte gjort detta.
From dess har vi NJUTIT
i fullla drag av varandra och det är verkligen en fröjd att umgås med Olle hela dagarna. Omgivningen häpnas över hur glad han är jämt, att han äter som en häst, att vem som helst kan lägga honom var som och att det funkar. Nu väntar vi syskon
som kommer i oktober och det hade nog inte blivit ngt om vi inte fått ordning på sömnen. Så det är tack vare Anna
och hennes arbete som vi ska bli fyra i familjen och vi längtar efter att införa Standardmodellen från början så vi aldrig behöver hamna där vi var med Olle.
Ja, det var vår resa fram till SHN-kuren.
/Elle
Välkommen till Forumet
Jag ska ge dig en kort historik om hur vi "fann" SHN-kuren:
Olle föddes juli -05 och rasade ganska mycket i vikt de första dagarna. Detta gjorde honom slö och jag hade svårt att få gång på amniningen. Jag var osäker, han ledsen (ej stillad överlevnadsångest) och allt var bara kaos. På BVC sade de bara: AMMA! Så jag satt med honom på mitt bröst hela dagarna, ammade lite( kom knappt ngt) och så sov han i korta stunder. Så där fortsatte det i tre veckor till jag och sambon kom fram till att så här kan vi inte ha det! Vi gav honom ersättning (trots STORA protester från BVC
From dess har vi NJUTIT
Ja, det var vår resa fram till SHN-kuren.
/Elle
-
Alexandra07
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Elle skrev:Så det är tack vare Annaoch hennes arbete som vi ska bli fyra i familjen och vi längtar efter att införa Standardmodellen från början så vi aldrig behöver hamna där vi var med Olle.
Får du Diplomerade SHN-kuraren Elle till stöd, om och när du bestämmer dig för att kura ditt lilla barn, då ska du tacka din lyckliga stjärna
Det betyder emellertid inte att kuren lever sitt eget liv och gör jobbet åt dig - lika lite som bilen eller körskoleläraren fixar körkortet åt dig. Du måste fortfarande själv ta ditt ledande ansvar - göra jobbet, helt enkelt
Börja med de låsta introduktionerna här - eller läs Sova hela natten-boken tills ögonen blöder
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022