Slänga leksaker?

Utrustning, inredning, kläder och prylar
Skriv svar
Nancy

Slänga leksaker?

Inlägg av Nancy »

Hej :D

Fråga 1: Leia har en del leksaker som passerat Bäst Före-datum (i princip sönderlekta) och således inte är så roliga att spara till Lussi. Leia är 2 år och 3 mån. Vågar jag bara göra mig av med sakerna rätt av :? :?: Är hon tillräckligt stor för att ha begrepp om vilka saker hon egentligen har :?:

(Kan tänka mig att men med större barn kan göra rensningen gemensamt och ex bestämma vilket som skall slängas, sparas till syskon eller lämnas till välgörenhet.)

Fråga 2: Trots bön om motsatsen blev Leia översvämmad med gosedjur då hon föddes. Hon bryr sig inte om en bråkdel av dem. De enda gosedjur hon verkligen gillar är en Nalle Puh (49.90) samt "Max", en stor hund som hennes pappa hade som barn.

De andra gosedjuren (nya, fina) ligger bara och samlar damm. Förslag :?:

Kram från Nancy
(bor i hus men i ett ganska litet sådant och med ont om förvaringsutrymmen)
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

Fråga 1: Släng. Vi har också rensat bort leksaker till Vega. Jag har inte funderat så mkt på det. Det som inte syns finns inte ( ungefär)

Fråga 2: Sälj på Blocket el liknande och/eller ge bort till kompisar som fått barn

Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
Gäst

Inlägg av Gäst »

Gosedjuren skulle jag nog spara! Vi fick också massor och det lektes inte med alls - förrän ungarna fick lite bättre koll på det här med låtsaslekar (runt 2,5-3 år). Nu har vi gosedjurskalas, gosedjursamling, gosedjurssjukhus, båtutflykt med 25 gosedjur, dito bussutflykt, gosedjursmiddag, gosedjursdans, gosedjursskola.... Ja, du börjar nog fatta! Kan ärligt säga att det går inte en dag utan att gosedjuren gör en ordentlig lekinsats. Så vänta lite är mitt tips.

/Petra
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D
Om hon har "separationsångest" släng när hon inte ser :wink:

Jag försöker ibland sätta mig med barnen och gå igenom vad de vill slänga/skänka. Det funkar inte alls. De vill bara gå med på någon enstaka sak :? :lol:
Så, jag gör det när de inte ser :wink: Än har de inte märkt något, och skulle det vara så, någon enstaka gång, säger jag bara, "Nej, den har jag inte sett, det får vi fråga pappa när ha kommer hem" Och så glöms det bort att fråga pappa, och saken glöms, även den.

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
father of sons

Inlägg av father of sons »

Vi köpte en kista från Ikea och la ner alla gosedjur :wink: !

Det kommer, som sagts tidigare, en period då det bara kommer lekas med dem..

Nancy

Inlägg av Nancy »

:D :heart: Åh alla dessa kloka människor.. och alla råkar finnas just här på detta forum :wink: :lol:

Tack för allas Er respons :thumbsup:

Beslut:
"syns inte = finns inte" om det som passerat Bäst Före (slängs)
"syns inte = finns inte just nu" om dyra fina gosedjur (läggs undan)

:heart: Kram från Nancy
Skriv svar

Återgå till "Barnasaker"