Träning -07

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Nu e jag me igen :D :!:

har köpt årskort på träningshuset, så förra veckan testade jag runt lite:
pilates
pump
step-up och
afrodans!

Det är så härligt att ha börjat igen, mitt mål är tre dagar i veckan! Ett måste är afrodansen söndagkvällar, så superkul :D

Och så går jag ju,(nästan) varje dag.

Nu jäklar!!!!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
blomman

Inlägg av blomman »

anna skrev:I torsdags skulle jag tränat...men jag invigde badkaret i nya huset istället... :oops: Och jag njöt inte ens där jag satt med ett glas rött. Jag hade bara dåligt samvete, :cry: trots att jag slitit som ett djur hela veckan med slutstädning av gamla huset.
Lägg av! :!: Inga dåliga samveten här! Tänk framåt!
Själv vågar jag inte börja träna ännu eftersom min svullna lymfknuta inte ger sig... känns som att jag antagligen har nån skit i kroppen!
Har iaf skärpt mig med LCHF:andet och tappat 2,5 kilo! Bara sådär, mätt och glad och nöjd! Halleluja! :lol:
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Låter som lite tvångstankar anna, det vill vi inte veta av! Att träna måste vara kul och skönt. Att INTE träna - när man väljer det - ska också vara kul och skönt!
Så skärpning nu med samvetet. Dåligt samvete ska man kanske ha om man gjort något riktigt illa, och inte ens då gör det någon nytta...

Imorgon ska jag träna igen. I helgen har jag jobbat hårt för att heja fram andra som tränat hårt - var och såg finnkampen :D

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Tack, Blomman, och LO/ :D :heart:

Kul och skönt tycker jag aldrig det är att träna.
Jag bara gör det helt enkelt. Njutningen kommer i duschen efteråt, då jag känner mig mycket nöjd med mig själv :wink:
Jag tränar för att det är bra, och för att hålla kroppen så fast det nu går vid 39 års ålder :shock: :lol:
Men direkt kul, nej det kommer jag nog aldrig att tycka. Och då har jag provat det mesta i träningsväg.

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Nähe, det är ju synd. Jag älskar att träna mitt NIA-pass. Men tydligen inte tillräckligt mycket.
Har helt glömt att det är tisdag, träningsdag och en kvart efter att träningspasset började kom jag på att jag inte var där :roll:

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Va trist Anna :? och jag förstår så :!:

Min träingsglädje har varit lika svårflörtad.. med åren (!) har jag hittat:

:arrow: Salsa - underbar svettig glädje som dessutom stärker rätt muskler :wink:

:arrow: Styrketräning - var några år sen nu. Men strikt planerade pass på maskiner och fria vikter, inklusive en 45 min på trappmaskin. Inte så mycket glädje men kanon för mitt temperament :oops: :roll:

:arrow: Yoga - kräver mer av kroppen än många tror, ger massor!

:!: Jag har också lärt mig att jag tränar bättre på egen hand :!:

:D min rapport: buk/rygg/bäckenbotten - träning nystartad efter bacillhärd. Lotass är jätteduktig! :wink: :lol:

/Fjällmor
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Rapport :!:

:arrow: 3 pass buk/rygg/bäckenbotten + stretch/avslappning

:arrow: 1 fullt pass yoga

(alla från dvd'n "FitMama - prenatal", rekommenderas :thumbsup: )

/Fjällmor
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

Veckans träningsrapport

Måndag: jogga 30 min
Torsdag jogga 30 min
Fredag: Medelpass på Friskis
Lördag: Familjelek på Friskis

Nästa vecka är min sambo på resande fot i tre dagar, så det får bli vad det blir.

Kram
Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Jag väljer att INTE ha dåligt samvete för att det bara blev 2 pass denna veckan :!: :wink: (nu blev jag förvånad själv att jag skrev den meningen, och ännu mer förvånad att jag faktiskt inte har dåligt samvete denna gång:o )

tis, ett intervallpass i skogen
sön, step-up + muskler

kram anna
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hej alla hurtbullar :D
Veckorapport från mig:
:arrow: måndag: styrketräning
:arrow: onsdag: stepup
:arrow: söndag: afro power dance

Härligt! Känner att jag är på G nu, längtar efter passen!!!

Kram!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Förra veckan - 3 pass. (intervall, aerobics/step, och terrängpromenad)
Denna vecka 2 pass, aerobics/step + motionscykel.
Veckans 3:e pass (idag) utgick för jag har blivit smäll-förkyld! :shock: :cry: :twisted:

kram anna
blomman

Inlägg av blomman »

Jag har ätit klart mitt pencillin men har fortfarande en lymfkörtel stor som en pingisboll i höger armhåla... eller, nej, den har blivit lite mindre faktiskt!
Ska på kontroll i oktober igen.
Jag är sååå dugen på att börja gå till gymet igen! Jag vill verkligen få ta i och svettas ordentligt, men jag vågar inte, faktiskt, med tanke på lymfkörteln...
För man ska väl inte träna nu? Eller vågar man lite, om man tar det lugnt. Promenader i skogen med hunden blir det ju alltid, för det måste jag ju..
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hej :D

Förra veckan blev det fyra träningspass :!: (step-up, pump, pilates och afrikans dans!) och den här veckan blir det minst tre pass!

Ta det lite lugnt nu blomman, promenader tror jag räcker gott och väl till knölen är borta :!: Krya på dig, och du med anna, proppa i er c-vitamin!

Kram!!!
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Hej snyggingar! :D

Här fick träningen stryka på foten i veckan då Fjällfar for iväg på årets sikfiske...och då gäller det at hushålla med fogarnas uthållighet. :?

Men 15 kilo sik, och en 4 hg rom vart det :thumbsup: =P~ till frysbox'a :!:

Nu ska jag vila.. :sleep:

/Fjällmor
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Tjingeling! :D

Denna veckas rapport:

:D Ett halvt yogapass med Lotass

:D Ett helt med Dottern Fjällfolk

8) och snart börjar profylax härhemma med Fjällfar, v.25 idag!!! :heart:

/Fjällmor
Skriv svar