Jannika skrev:Trevligt, trevligt!
Eftersom jag är ny här hänger jag inte riktigt med...
Inte jag heller. Eller rättare sagt min kropp. Fortfarande stensur över att gå ned 1,1 första veckan och sen bara 0,2![]()
Duggans lista?Jag tycker att det vore MYCKET trevligt om du ville hänga på Jannika. Men, tycker att du i så fall får joina duggans lista Eller så får du och hedniska Päivi bilda "lag Mullvad" Eller som det heter på Robinsonspråk: "pakt".
Se längre upp i tråden.
Är Päivi hednisk?
8) Svar ja. I alla fall i dessa sammanhang.
Lag Mullvad? Hur kvalificerar man in där?
Man är lika hednisk som Päivi. Följer egen diet (typ fiskrens och palmhjärta) men smyger sig med på listan tillsammans med de som frossar i ris (vunnet i tävling där man skall springa hinderbana varav minst en bryter foten och sen spelar på sin ynklighet säsongen ut8)
)
Jag antar att det här är erat kodspråk för midjemått, points och skåpsuperi. Om ni inte orkar förklara för en tappad så gör det inget, jag kommer nog på det så småningom.![]()
![]()
Skåpsuperi = spara Points för att kunna dricka vin. Fullt tillåtet. Och gottVad gäller Points och sånt lånade jag programfoldrar från min svägerska.
Vad anser ni är en förväntad viktminskning per vecka?
Tja... hade väl hoppats på minst 0,5 kilo/vecka![]()
Är samtliga med i riktiga viktväktarna (ja förutom P då)? Eller kör ni off road but parallell?
Följer för egen del vv-programmet men går inte på någon "riktigt" klass och väger mig. Litar på digitalvågen hemmavid för den är så tjusig och i rostfritt. Fick i julklapp av maken Leias första jul... Jodå, jag hade redan då planer på att ta bort graviditetskilona men det hann komma ännu en tös i vägenI övrigt varierar det mellan deltagarna i tråden huruvida de går i "riktig" klass eller ej.
Kram Jannika
Expedition viktväktarna, säsong 2.
-
Nancy
Helt uppenbart behöver jag någon som sparkar mig i häcken - har just tryckt i mig 20 after eightSolglimt: Motivation får man ju här
Lycklig mamma till tvillingar födda i april -06
Jaaaaa! Hurra!! Jannika
vill vara med!
Kan inte riktigt tala för de andra, men själv kör jag "on road" och går till VV varje vecka. Jag känner mig själv så väl att jag vet att det är när jag börjar tänka "det här kan jag nu, det här fixar jag själv" som det skiter sig
.
Jag har roat mig
med att göra upp en prognos för när jag kan förvänta mig att vara i mål och med en viktminskning på 0,5 kg/vecka är jag där till nyår. 0,5 kg/vecka i snitt är nog rimligt, kanske t.o.m. lite mer.
Och för att svara på dina andra frågor: Duggan fixar en lista varje vecka där hon bokför våra viktminskningar, därav hennes tillmäle Konsulenten, eller Hövdingen numera
Och kära Päivi är jäkligt hednisk
- hon kör någon sorts bokstavskombination som innefattar enorma mängder bacon istället för renlärigt viktväkteri
.
Blir det "bröllopsfixar-tråd" nu då Jannika? Den ser jag i så fall fram emot!!
Kan inte riktigt tala för de andra, men själv kör jag "on road" och går till VV varje vecka. Jag känner mig själv så väl att jag vet att det är när jag börjar tänka "det här kan jag nu, det här fixar jag själv" som det skiter sig
Jag har roat mig
Och för att svara på dina andra frågor: Duggan fixar en lista varje vecka där hon bokför våra viktminskningar, därav hennes tillmäle Konsulenten, eller Hövdingen numera
Blir det "bröllopsfixar-tråd" nu då Jannika? Den ser jag i så fall fram emot!!
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Solglimt skrev: har just tryckt i mig 20 after eight(som plåster på såren åt jag en morot - någon har slagit i mig att det gör att fettet kapslas in så att det blir svårare för kroppen att ta upp)
Ännu en teori att lägga till de som vi redan har ansett bevisade:
Eller... kanske inte?!
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
-
Gäst
LCHF = Lågt med kolhydrater Högt med fettintag.
Jag äter INTE
ris
pasta
potatis
bröd
det omvandlar kroppen snabbt som blixten till socker, säger min hedniska religion...
... så istället äter jag typ en sallad till KÖTTET
eller kanske smörstekta champinjoner, eller sqash... mäkta gott! Fast så himla högt är nu inte fettintaget. Jag kanske lutar mera åt:
NORMALT fettintag men lågt med kolhydrater. 8)
Lightprodukter köper icke jag - där har man tagit bort fettet och lagt till socker istället
, så jag tror mera på de riktiga grejerna, men man tar lite mindre av dem.
Där har du hela min hemska hedniskhet i en gratängform.
Jag är med i en viktväktartråd. Fast jag viktväktar inte.
Men jag ÄR med i viktklubben - och följer deras rekommendationer om kalori-intag, även om jag inte alls följer deras % - rekommendationer i intag av just kolhydrater...
Alla blir lyckliga på sitt sätt
tycker jag, och man skall hitta det som passar just en själv. Det har jag gjort. 
Jag äter INTE
ris
pasta
potatis
bröd
det omvandlar kroppen snabbt som blixten till socker, säger min hedniska religion...
... så istället äter jag typ en sallad till KÖTTET
NORMALT fettintag men lågt med kolhydrater. 8)
Lightprodukter köper icke jag - där har man tagit bort fettet och lagt till socker istället
Där har du hela min hemska hedniskhet i en gratängform.
Alla blir lyckliga på sitt sätt
Hej igen!
Jag har fortfarande inte hittat nån våg att väga mig på men jag känner mig positivt övertygad om att jag måste ha tappat nåt kilo för magen känns mycket skrynkligare, haha!
Annars kan jag inte skryta med någon verklighetstrogen kroppsuppfattning numera. När jag var ung och smal tyckte jag att jag var svårt fet och nu när jag är svårt fet tycker jag inte att det är så farligt och blir lika förvånad efter varje förlossning när jag inte kommer i mina vanliga kläder.
Annars är jag varm anhängare av Päivis hedonism rent idémässigt, mycket sympatiskt tycker jag.
Kram Jannika
Jag har fortfarande inte hittat nån våg att väga mig på men jag känner mig positivt övertygad om att jag måste ha tappat nåt kilo för magen känns mycket skrynkligare, haha!
Annars kan jag inte skryta med någon verklighetstrogen kroppsuppfattning numera. När jag var ung och smal tyckte jag att jag var svårt fet och nu när jag är svårt fet tycker jag inte att det är så farligt och blir lika förvånad efter varje förlossning när jag inte kommer i mina vanliga kläder.
Självklart vill jag hållas där alla mina bästisar leker, även om det är till priset av eventuella matrestriktioner.Jaaaaa! Hurra!! Jannika vill vara med!
Annars är jag varm anhängare av Päivis hedonism rent idémässigt, mycket sympatiskt tycker jag.
Alla blir lyckliga på sitt sätt tycker jag, och man skall hitta det som passar just en själv. Det har jag gjort.
Åh, vilken bra idé, Gablex! Jag har faktiskt en hel del som jag skulle vilja dryfta. Och ännu mer underbart om du vill vara med förstås!Blir det "bröllopsfixar-tråd" nu då Jannika? Den ser jag i så fall fram emot!!
Kram Jannika
-
Gäst
Äh, ryms det inom "kvoten" så är det väl ingen fara? Det är du säkert värd!Päivi skrev:Tjejer! Jag mesar mig helt klart md chokladen!Helgen är över, det är måndag, säg till mig på skarpen nu! Ingen kalorimängd överstigen dock, men helou, det är inte lördag VARJE dag.
-
Lua
-
Lillamolntuss
-
Lillamolntuss
Lyssna på den här då....
Borde inte pizzabotten räknas som 4points för hur mycket som helst på samma sätt som pasta...? 8) Pasta & pizza innehåller ju samma saker - och pasta är ju 4p för hur mycket som helst... Och magen lär väl inte förstå vilket av dem som kommer???!?
Konsulenten tyckte man kunde testa och se vad som händer.
Om man lägger på mycket grönsaker blir det ju inte så dyrt! Tomater, champinjoner, lök, kronärtskockor och paprika är ju gratis...
4 portioner pasta:
4 dl vetemjöl
1 msk olja
3 st ägg
4 portioner pizza:
5 dl vetemjöl
1 msk olja
25 g jäst
Borde inte pizzabotten räknas som 4points för hur mycket som helst på samma sätt som pasta...? 8) Pasta & pizza innehåller ju samma saker - och pasta är ju 4p för hur mycket som helst... Och magen lär väl inte förstå vilket av dem som kommer???!?
Konsulenten tyckte man kunde testa och se vad som händer.
Om man lägger på mycket grönsaker blir det ju inte så dyrt! Tomater, champinjoner, lök, kronärtskockor och paprika är ju gratis...
4 portioner pasta:
4 dl vetemjöl
1 msk olja
3 st ägg
4 portioner pizza:
5 dl vetemjöl
1 msk olja
25 g jäst
Flicka
maj -04 (kurad jan -05), Pojke
mars-07 (okurad, men standardmodellad)
(Ständig tidsbrist = Korta konstiga meddelanden. Sorry! )
(Ständig tidsbrist = Korta konstiga meddelanden. Sorry! )
Den logiken går inte att argumentera med!Lillamolntuss skrev:Borde inte pizzabotten räknas som 4points för hur mycket som helst på samma sätt som pasta...? 8) Pasta & pizza innehåller ju samma saker - och pasta är ju 4p för hur mycket som helst... Och magen lär väl inte förstå vilket av dem som kommer???!?
Hur har ni det i viktminskningsprocessen annars? Jag har hållit på i snart fem månader och känner att jag är i en farlig fas. Min viktminskning syns (12 kg!) och blir kommenterad av väldigt många - jag börjar helt enkelt känna mig lite smånöjd med mig själv och börjar tro att jag kan ta ut svängarna
Ja helt klart är det en farlig tid, jag känner samma, jag vill gå ner mer, men man känner sig smånöjd och det är undebart med alla komenterer! MEN varför nöja sig med mindre när man kan få mer?
Nu kör vi gärnet!!! Och har du inte några människor i din omgivning som vill vara med på en tävling..eller så köper du dig ett par svindyra brallor..i en för liten storlek!!
Nåja *pepp, pepp*
Nåja *pepp, pepp*
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
-
Lillamolntuss
-
Gäst