Du hittar jättebra lådor på till exempel Granit (mittemot Designtorget). Vi har ett gäng såna för odefinierade högar och lite viktiga papper som ingen orkar ta tag i.
GIllar inte heller hängmapp-systemet.
Jag och Erik har varsin tidskriftsamlare för papper man inte orkar sätta i en pärm eller inte vet om man vill ha. Innehållet slängs (borde slängas) med jämna mellanrum.
I köket i Majorna hade vi en grej på väggen där man kunde lägga alla räkningar och viktiga papper som kom. Och så tog man hand om högen i slutet på månaden och placerade papper i rätt pärmar. Nu har vi en hög i köket som tas om hand istället, har inte fått upp grejen på väggen (alltså ett "fack").
Vi har pärmar för:
Mitt tips är att INTE vara så sentimental. Köp en låda för dina saker, och varsin för barnen. Gå igenom allt och lägg det som du inte kan skiljas ifrån i lådorna. Släng resten. Jag är enligt min familj fullständigt osentimental. Ångrar mig sällan att jag slängt något. Framförallt inte kläder.
Vad SKA du med gamla tidningar till?? Och de gamla jeansen du vill komma i? När du kommer i dom borde fira med alldeles NYA jeans tycker jag. Så bort med dom!! Lägg i en UFF-låda!
Vet att jag låter lite hård. Och vi har skräphögar härhemma också. Men man är lättare i sinnet med färre saker.
Kram Jenny