tips på CD-sagor mottages!!!

Utrustning, inredning, kläder och prylar
Skriv svar
Gäst

tips på CD-sagor mottages!!!

Inlägg av Gäst »

Hej alla kloka!

Jag hoppas att ni kan ge mig tips på CD-sagor! Min stora kille som snart fyller 5 älskar att lyssna och gör det varje dag på vilan. Hittills har det varit mycket Astrid Lindgren och Nalle Puh, men nu senast lånade vi en lite längre CD-bok - Loranga, Masarin och Dartanjang - på biblioteket. Den gjorde succé! (Jag minns den själv från när jag var liten, den var kul.) Nu är frågan vad vi skall låna/köpa nästa gång? Har ni några tips på lite längre CD-böcker (den här var fyra skivor) som skulle kunna funka? Jag tycker att det är ett problem att många böcker för barn är så "åldersanpassade". Böcker för 7-åringar handlar om att börja skolan och fråga chans. Min son är helt klart mogen för lite svårare böcker, men jag tror inte att han är så intresserad av ämnena i dessa böcker. (K-ina!!!! Var är du?!)

/Pea
K-ina

Inlägg av K-ina »

:D Häääär är jag!!! :lol:

Har funderat en del i eftermiddag... Har också ganska svårt att hitta något till mina killar. Ända tills för något/några år sedan bestod barncdbokshyllan på bibblan av Astrid Lindgren. Inte för att vi inte ville köpa annat - utan för att det inte fanns något... Nu kommer det mer och mer, men det mesta är för litet äldre barn.

Kolla här iallafall:
http://www.gammafon.se/_LJUDBOCKER/indexLJUDBOCKER.html

Och här:
http://www.panorstedt.se/templates/Panb ... x?id=25413

Själv gillar jag Viveca Lärn - det gör inte Axel... Men kanske din grabb??? Pelle Svanslös kan också vara något tror jag. Eventuellt LasseMajas detektivbyrå - dem kanske han känner igen från TV? Sen finns det ju längre böcker av Astrid Lindgren. En hel Pippi-bok?

Nån annan som kan ge oss ideér?

Lycka till! :heart:
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Gäst

Inlägg av Gäst »

Nämen, där var du ju! Härligt! Stort tack för tipsen och länkarna. Viveca Lärn - jaaa! Hennes böcker minns jag från när jag var liten. Skall kolla upp dem.

Stort tack K-ina!

Fler tips mottages förstås också tacksamt!

/Pea
Gäst

Inlägg av Gäst »

Håkan Bråkan!!!!

Vi lånade den på bibblan nu senast (som CD alltså) och de är helt underbar. Tycker både jag och sonen! Han har nog lyssnat på den 6-7 gånger nu och jag hör hur han gapskrattar på sitt rum! Härligt.

Vad tror ni om Sune och Bert? Hur gammal bör man vara får att få ut något av dem?

/Pea
Ebbab

Inlägg av Ebbab »

Håkan Bråkan är verkligen en hit! Den funkar på vår nästan 5-åring också! Sune och Bert är väl generellt för något äldre. Böckerna läser man ju i skolan vetja. Fast man kan ju alltid prova.

Ett annat tips som vår grabb älskar är Mamma Mu och Kråkan. Finns flera olika skivor. Kråkradion har varit populärast ett tag här nu. Kråkan är ju så härligt skön, egenkär som han är!
Stora Skrattungen 021126
Lilla Skrattungen 050731
Skriv svar

Återgå till "Barnasaker"