Jag har en undran angående min son som är snart 3 år. Han blev kurad som liten plutt och har somnat och sovit som en liten gris hela nätterna sedan dess!!! Välsignad vare AW!!!
Nu har han haft en jobbig tid då han bröt benet för en månad sedan och har legat i "sträcksäng" med benet upphängt i knät. Det läkte jättefint så vi fick det borttaget igår och det är verkligen underbart skönt!!! Men en rejäl sömnfnurra har utvecklats under den här tiden och jag behöver nog lite tips inför en omkurning som jag tänkte ta itu med så snart benet är helt bra.
Nu sover vi i samma rum, jag och Anton och Sofie (10 mån) sedan det hela började. Han hade väldigt dramatiska ångestanfall på natten, speciellt under första halvan av perioden, och det har känts helt nödvändigt att sova tillsammans med honom. Men nu är det ju liksom som vanligt snart igen...
När vi kom hem från sjukhuset började själva läggningsproceduren spåra ur mer och mer, dvs jag släppte in vargen sakta men säkert... Han kastade nalle, jag gick in och hämtade en gång, två...fyra... Ja sedan gick det liksom bara utför!!! Ramsan funkade inte längre och Anton grät, skrek och härjade så mycket att lillsyrran vaknade. Då fann jag ingen utväg än att "låtsassomna" med honom!!! Jag tänkte det är ok så länge han ligger fastspikad i en ställning.
Till saken hör att han länge haft en spjälsäng med extra höjdpåpyggnad för att undvika flyktförsök. Den har funkat jättebra och han har trivts i den. Jag får väl se hur han känner för den nu efter allt det här med benet.
Men nu måste vargen jagas bort! Jag vet att i början kommer han att skrika och gråta jättemycket, då får jag väl frakta bort Sofie? Kanske jag kan rulla in henne i rummet när han somnat? Jag är mycket intresserad av tips för kurning av så stora barn.