När jag lägger henne för natten efter skrattet går jag in lägger henne på mage pussar godnatt börjar rammsa släcker sänglammpan vid dörren och fortsätter rammsa klart, allt är tyst i 10 min sedan börjar hon grina.
Ska jag rammsa direkt vid minsta pip eller avakt en stund med rammsan?
Varför väntar hon i 10 min innan hon börjar grina vad ska jag göra?
Vi är inne på andra veckan. efter kuren
Hon sommnar efter ca 20 min efter hon börjat grina så här är det dom flesta kvällar om hon inte grinar direkt efter jag lagt henne.
Efter 10 min vid läggning protester
Efter 10 min vid läggning protester
Alice född 13 aug -04. SHN kur 11 Jan.
Frida född 27 feb-07 SHN kur 16 aug.
Frida född 27 feb-07 SHN kur 16 aug.
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inga fler nya trådar alltså, tack
Se bara till att hon skrattar och är glad och lägg henne sedan, efter nattslurken, och sikta in dig på högst två minuter. Puss och godnatt på barn och gosedjur (bara ett), snabbt och distinkt tillrättaläggande, snabbmarkerande solfjäder och så ut med ramsan, glad, rytmisk, hög, utan frågetecken, vänlig men bestämd.
Dörren på glänt (fast beckmörkt i rummet) och sedan ljud direkt utanför, ljud som inte har med henne att göra om du förstår. Det betyder att du / ni står på vakt med bössan laddad, vända utåt mot fienden
Skulle hon verkligen på allvar jobba upp sig - och se hennes "grinande" som frågor, inte missnöjesyttringar - kan du till slut ge en påminnelseramsa, som du ska se till att hon tystnar under, och som du då direkt låter övergå i bekräftelse, med ytterligare två-tre "verser" (utan frågetecken emellan, bara Kalla Fakta, om man säger).
Låt henne sedan vara i fred. Gör STOR skojig baluns av God Morgon
Och ha lite enkelt tålamod. Du är ännu inte framme vid målet. Jobba på, lugnt och metodiskt. SHN-kuren är en process. Man måste ha målet för ögonen hela tiden och inte förlora sig i otålighet på vägen.
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022