Hej!
Tredje nattens rapport lyder som följer: Lades prick halv åtta och det enda som hördes var ett "oaaoaoaah" sedan tyst, bekräftelseramsa efter och sov innan kvart i åtta

Sedan slog hon personligt rekord med att sova över åtta timmar innan hon vid fyra behagade höra av sej. Lagt sej på rygg och blev vänd, ramsade ut och ett (kortare) oaoah var det enda efteråt. Bekräftelseramsa 4.12. Sedan vaken 6.10 nästa gång. Nöjer sig då inte med en ramsa utan låter arg. In och kollar -magläge, men fastnat med armen inne i pyjamasen. Ut med armen, la tillrätta, några buff och ut med ramsa. Svårt att somna om och det behövdes några bestämda ramsor under en halvtimmas tid, men somnar sen om och väcks lite efter halv åtta.
Det här går väldigt bra, trots förkylningens härjningar. Nu ser jag med spänd förväntan fram emot lite bättre middagslurar. Igår när pappan skötte om denna sov hon lungt över både 45 min-skarven och 1,5 timmasskarven. Det får hon gärna fortsätta med.
Två saker imponerar så här redan efter tre kurnätter: Att hon lugnar sig så bra av ramsan (kommer ihåg att det imponerade också för tre år sedan när storasyster kurades

) och att hon redan sover över 45 min-skarven på kvällen, det hände bara en gång på två veckor innen kuren!
Hoppas dessa relativt snabba framsteg av en amatör

kan inspirera ni föräldrar som överväger att genomföra kuren, men som av olika själ känner ett motstånd/rädsla för att framgångarna ska låta vänta på sig.

Mamma till två tjejer födda i mars 2004 och i april 2007.
Genomfört kuren sept-04 med första barnet med mycket bra resultat. Andra barnet kurat augusti -07! Underbart resultat, vi sover alla gott!