Hej!
"Leka" med barnen behöver man inte, skriver Anna i Barnaboken, det sköter dom själva.

Däremot behöver dom små "möte", förstås.
Jag leker aldrig med barnen, det sköter dom själva så bra, fast dom är ju 2 förstås.
Jag driver mitt företag hemifrån huset, och har emellanåt mycket att göra.
Barnen får vara med i det jag gör, och hjälpa till i det dom kan.
Jag lägger mycket av arbetstiden under sovpass, och kvällar, förstås.
Men det står också så tydligt i Barnaboken att man bör bedriva något som är viktigt för flocken, ett arbete! Där barnen kan känna sig delaktiga och viktiga.
Jag tycker inte du ska ha dåligt samvete, du är ju hemma med ditt barn, och kommer att kunna vara det i flera år! Toppen!
Du skriver att han är nöjd och glad och sover bra, och att han får åtskilliga möten och skratt under dagen, perfekt!
Om du läser i boken ser du också att ett barn inte ska vara centrum i sig själva, dom ska vara EN DEL av centrum, det är vad han är nu ju!
Att han är orolig när han är med andra beror bara på att "världen behöver vara liten innan den blir stor". HAN behöver inget annat än dig och hemmet, det har ingenting med att "tanka trygghet att göra".
Frågan är ju i ditt fall det där med heltid. Kan du inte ha lite mindre jobb? Vad gör du, kan han i framtiden, och redan nu, vara delaktig i det?
Det slog mig just, du kanske inte HAR Barnaboken?
Köp den i så fall, så förstår du vad jag menar!
kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.