Jag är nog korkad, men...

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Skriv svar
aas

Jag är nog korkad, men...

Inlägg av aas »

Hej,

Ska ha barn om tre veckor och ligger nu och lusläser AW. Jag är jätte insprirerad av boken och har bestämt mig för att följa Annas standardmetod. Nu till min korkade fråga:

Bebben ska ligga på mage och sova (har beställt andningslarm idag). Men hur ska jag lägga barnets armar - utmed sidorna eller upp över huvudet? Samma sak med benen, ska de ligga plant eller ska jag "vika" dem under bebben så den liksom ligger på knä? Hur ska jag göra med huvudet, ska jag vända det åt sidan eller ska vända det uppåt/rakt fram?

Säkert jätte korkad fråga som jag borde förstå själv...

Vore jätte tacksam för svar!
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hej och välkommen hit :D

Så härligt att vara riktigt förberedd när bebisen kommer!

Lägg bebisen på magen, med huvudet åt höger eller vänster (höger brukar vara favorit!) armarna uppåt (vinklade så händerna hamnar vid öronen) och benen sträcker du ner, så magen ligger mot madrassen! då brukar ev. gaser komma ut rent automatiskt!
Sen drar barnet gärna ihop sig själv, och det gör såklart inget!

Hoppas du försår min förklaring :wink:

Kram!!!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
aas

Inlägg av aas »

Hej Miar70!

Tusen tack! Är en rookie när det gäller bebisar...

Såg att du är SHN-instruktör. Innebär det att du håller kurser? Var går dessa av stapeln i såfall?

Tack igen!
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

aas skrev:Tusen tack! Är en rookie när det gäller bebisar...
Vilken tur du hittat barnaboken och forumet då :wink: Önskar at jag själv hade varit så förberedd innan första barnet! Här finns MASSOR med hjälp om du behöver!!!

[/quote]
Såg att du är SHN-instruktör. Innebär det att du håller kurser? Var går dessa av stapeln i såfall? [/quote]

Jo, jag är diplomerad shn-kurare, och det innebär att jag varit hos Anna Wahlgren på kurs och lärt mig "kura" små sömntrasslare!
Nu är vi några stycken som bär den här titeln på forumet, nu i augusti var jag med och hjälpte till att utbilda ett nytt gäng! Men vi håller inga kurser, utan främst håller vi till här på forumet, men några av oss har sömnkurat barn "på riktigt" också! Nu är du ute i god tid, och kommer att få en standardmodellbebis :heart: så du kommer inte att behöva kura den!

Men än en gång, välkommen hit, med risk för att bli forumberoende :lol:

Kram!!!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"