Pimm - underbart att hon sover!
Något nytt från de andra?
Walle sov bra inatt igen - han kanske börjar bli en SS-bebis nattetid? Ett pytteuppvak vid tjugo över elva, men en enkel liten ramsa satte p för det. Sedan lurar han mig på väckningarna, men den glada killen som sitter och väntar in sin mamma när han hör klockan ringa, den går inte av för hackor! Det är helt klart ännu roligare än att väcka! Han tjoar, flaxar och skrattar högt, medan han slänger sig upp mot mig!
Sedan har han varit trött med stort T idag. Labil och lite knasig. Vet inte om det är 8-mån-deppen som är på gång eller om det faktum att han sov så bra igår kan ha signalerat mera trötthet. Vi vet ju att sömn föder sömn. Blev lite orolig när han knasade runt och tänkte att vi hade en ny lång insomning med solfjäderhållning och Palestrina, men trots högljudda protester somnade han på tio minuter, vilket är VÄLDIGT bra när det gäller Waldemar-grisen. Som för övrigt har lärt sig att prata HÖGT! Inte bara snällt dadada, utan högt DADADA! Roligt, men lite tröttsamt. Fast vi älskar honom precis som han är!
Simning idag. Vi har två alternativ: Antingen tar vi med vagnen och jag slänger mig iväg på prommis när gubben duschar, eller så chansar vi på att han slocknar i bilen - och kör en omväg, så att han får sova ok. Han får max sova till halv sex och max 20 minuter. Jag tror att sovchanserna är ungefär lika, så "maken" får välja. Misstänker att han röstar för bilen. Om Walle sedan inte sover alls får vi fundera lite. Nästa vecka är jag ensam på simmet och kan ta vagnen med och testa då, om vi inte gör det nu. Här skall INTE ruckas på schemat så att vi får mer problem, när det äntligen börjar se ut som det skall! [-X
Kramar// Åsa