Det är med mycket stolthet som jag kan meddela att kurningen fungerade perfekt för mina tvillingar när de var 3,5 månader. Började då sova hela nätter fr ca 4 månaders ålder. (Detta trots att jag körde kuren mitt under semestern för jag stod inte ut längre utan att få sova). Många gånger har jag tänkt PRISAD VARE ANNA!!!!
Nu till mitt "ärende"....
Tvillingarna är nu 5,5 månader och har följande schema:
06.30 Morgon och frukost, ersättning
08.30 Sova 45 minuter
09.45 Äta, ersättning + gröt
11.30 Sova 2 h
13.30 Äta, puré
15.30 Sova 45 minuter (men det brukar bara bli 30 minuter)
16.30 Äta, ersättning
18.00 Nattgröt
18.30 Sova natt
Jag känner nu att jag skulle vilja ha ett schema där natten är 19-07. Främst för att vå 4-åring vaknar när småttingarna vaknar och då blir han alldeles för trött till dagis.
Hur inför jag ett nytt schema? Pang på bara eller ska jag typ smygflytta en kvart i taget? Brukar det bli förvirring när man ändrar?
Enda hålltiden är att jag måste hämta på dagis någon gång mellan 15.30-16 och då är det bil som gäller ca 10 min resa.
Hur har ni andra gjort?
Till saken hör även att den ena tvillingen gärna vaknar för tidigt, redan vid 05.40 eller 06.10, då brukar han även passa på att bajsa. Jag ramsar då en omgång och låter honom sedan vara. Men han brukar inte alltid somna om. Oftast gnöler han, är tyst några minuter, gnöler, är tyst osv ända tills jag gör morgon kl 06.30. ( Har aldrig tagit upp honom tidigare än 06.30, även om han bajsat). När han vänt sig på rygg har jag bara snabbt gått in och vänt honom till mage utan att säga något och lika snabbt ut igen. (För han blir helt vansinning när han hamnar på rygg och kan inte vända sig själv ännu.) Kommer han klara en flyttning till 07 eller blir det bara mer gnöl och trött bebis som resultat.?(Hans syrra är en riktig soverska)
Tack på förhand!