Min lilla dotter, nyss 2 år är mycket försiktig och liten för sin ålder, väger knappt 10 kilo. Hon älskar sina böcker som hon gärna sitter och bläddrar i själv. Jag är ensamstående och pluggar på distans hemifrån, så vi är i stort sett alltid med varandra och hon går inte på dagis.
Nu till problemet. Min dotter är inte så bra på att ta för sig och blir alltid av med sina leksaker när vi umgås med mina vänninor och deras barn och nu senast när vi var och skulle umgås och leka med en vän och hennes son, som är jämngammal med min dotter, men betydligt större, fick min dotter ordentligt med stryk av honom, hon har flera blåmärken
Jag vet inte riktigt vad jag ska göra
Ett annat exempel är när vi var hon en annan vänina och hennes ett år äldre son, sonen ville ha halsbandet min dotter hade på sig och slet tag i det och släpade henne efter sig. Föräldrarna tar av min dotter halsbandet och ger det till sin son, med orden "ville du ha ditt halsband". Min dotter gick bort en bit och stod bara där, grät inte ens. Hon trodde att hon gjort något hemskt.
Vad långt det blev...
Vad tycker ni jag ska göra? Vill ju inte sluta umgås och tycker oxå att det är svårt att gå in och tillrättavisa deras barn eller barnuppfostran, men det är inte roligt när min dotter blir rädd och inte vill åka till dessa personer.
Tack på förhand!