Sovrumsinredning

Utrustning, inredning, kläder och prylar
Skriv svar
Mia79

Sovrumsinredning

Inlägg av Mia79 »

I-landsproblem...igen. Nu ska pojkarna få varsitt rum uppe (vi har äntligen bestämt oss). De får exakt lika stora rum med snedtak. Lekrum kommer de att ha nere. Idag plockade vi ut allt annat i rummen eftersom vi ska tapetsera om och göra iordning. Tanken slog mig, vad tomt det blir med bara en spjälsäng i varje rum. Visst, det blir ju flera mattor och gardiner...funderar på att köpa varsin byrå till dem, även om de har garderober i rummen (2 st var) så kan de ju ha strumpor och kalsonger (i fremtiden för lilleman) Men vad har man mer i ett sovrum?/b] Rummen är 8-10m2. Ge mig lite tips!
Storeman Harald 050813, Lilleman Sixten 070401 Lillgumman Anny 090429

Bilder på oss: http://www.familjeliv.se/hem/haraldsmamma/galleri.php
father of sons

Inlägg av father of sons »

:lol:

Vi har ingenting i barnens sovrum...
Spjälsängarna, matta, kista med gosedjur och några tavlor på väggen.
Känns luftigt att sova i :wink: .

/ Mamman till sönerna :D
Mia79

Inlägg av Mia79 »

Ja. du har nog rätt :D , det är bara det att jag är rädd att det ska eka därinne, men några mattor +gardiner och tavlorna borde ju råda bot på detta, eller hur?

father of sons

Inlägg av father of sons »

:D

Absolut! Bra tänkt där :wink: .

/ Mamman till sönerna :D
70-talsmamman

Inlägg av 70-talsmamman »

Hej,
vi har en gungstol också. Jättemysigt att sitta med dottern och titta/peka/bläddra i en bok innan hon ska sova. Eller sjunga en stump.
Mamma till pussgurkan Alva född 060505 samt till smilisen Adam född 071101.
Mia79

Inlägg av Mia79 »

Tack för tips! Nu har jag rivit tapeter hela helgen (grrr :x ) men fint blir det säkert när det blir tapetserat och klart! Ljusblått i storebrors rum och ljusgrönt i lillebrors rum. Vi har gult nästan överallt annars i huset och rött vill jag inte i ett sovrum och rosa, nä det gillar inte jag. Ingen mönsterpassning heller så då var det inte mycket kvar att välja på. Storebror får en bård (stavas det så?) med bilar och traktorer på, pojkaktigt värre :lol: och lillebror får vänta på sin bård, det fanns inget mer kul just nu och han lär inte bry sig på några månader än :wink: . Så har vi kommit fram till att de får ta varsin grön manchester-fåtölj från TV-rummet...ingen sitter i dem ändå och de tar så mycket plats. Snor idén från denna tråden med mjukisdjur i en kista för den bara står och skräpar ändå. Jättebra idé juh! Så ska jag åka på IKEA här i höst och kolla, en byrå var ska de få också, fast det kanske man kan hitta någon annanstans också, vi får se. Så längtar jag att få sätta upp alla små roliga tavlor och minnessaker som de har! :D :D :D

Skriv svar

Återgå till "Barnasaker"