Oavsett filosofiska tankar är "Rensa i röran" även namnet på ett av mina två höstprojekt (det andra är att bli av med lite graviditetskilon):
Bli av med alla dessa otaliga HÖGAR med sånt som inte har nån naturlig plats...
- tidningen Amelia från -02 med bild på den där frisyren man vill spara till
- garantibevis för dammsugaren, vattenkokaren, ladyshavern...
- dvd från Pampers om "Världen genom ett barns ögon" (som man ju borde se nån kväll...)
- spiralblock med slarviga anteckningar från kvällskursen -01 (vem vet när man behöver dem? Kanske borde man tom renskriva och arkivera?)
- gratulationskort (varav en del halvt söndertuggade av dåvarande 8-månaders Leia)
- otaliga lösa lappar med telefonnummer (numera sällan från krogragg utan mer till Försäkringskassan, BVC, Babyproffsen och till den där kursen i babymassage)
- färgkartor från alcro/beckers/jotun eftersom man ju planerar att måla om köket nån dag
- lönebesked
- pensionspapper (till förbannelse och inte fattar man en bråkdel av alla årsrapporter)
- tidningen Buffé från ICA med nåt piffigt recept som nog passar HELA familjen (åtminstone om några år när Leia och Lussi är större)
- IKEA:s inspirationstidning med bild på hur man gör om barnrummet (fast i deras variant är barnrummet lika stort som hela vårt hus)
- minnessaker som boardingcardet då Leia och jag flög till Östersund
- urrivna tidningssidor med "inspiration" till det kök man vill ha, den hylla man vill bygga, den klänning man vill hitta på rea, den figur man drömmer om...
- kvitton till förbannelse
- post-its, post-its, post-its...
(ja listan kan göras oändlig såklart)
Nu till mitt nödrop:
Hur gör Ni andra
Hur förvarar ni viktiga papper
Vad ÄR egentligen viktiga papper
Hur mycket vågar man egentligen slänga
Hur gör ni med "plotter" som lösa lappar, kvitton, små urklippta visdomsord från "veckans mentor" (brukar handla om att ge sig egentid och tänka positivt)
Plastfickor
Ja ni behöver såklart inte svara på ALLA min frågor men oj vad jag skulle bli glad över lite input för nu jäklar skall det bli ordning hemma