Hej!
Är det i Barnaboken, den med röda pärmar, som kapitlet om våld finns? Har den för tillfället utlånad. Har det kommit ut någon reviderad upplaga eller är den på gång? kände inte igen rubriken om våld bara och hade gärna velat läsa om det. Efter AW: s inlägg om detta ämne så rensade jag ut varenda film och tv-spel ut ur huset. Den lille killen vet om att han inte får spela och titta på allt som finns men det räcker att dessa finns framför hans nos, det räcker som inspiration...
Tack Anna W för ditt som vanligt MYCKET kloka inlägg om detta ämne. Du får en att förstå utan att dela ut pekpinnar. Jag får råg i ryggen att vara förälder och kraft att vistas bland folk av att läsa det du skriver./ Många varma kramar till er alla!
Barnaboken och våldrubriken
Den sista (enligt Anna) revideringen av baranboken kom i september 2004 och heter bara "barnaboken". Det är bild på Anna och hennes barn på framsidan.
Jag har för mig att jag läst att det är ett nytt inslag som inte funnits med i tidigare upplagor.
/LO
Jag har för mig att jag läst att det är ett nytt inslag som inte funnits med i tidigare upplagor.
/LO
Lotta, mamma till
Vera
född januari 2004 Minikurad sommaren 2004
Ivar
född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum
Stämmer /LO! I min gamla Barnaboken från 1983 finns inget om våld men däremot många sidor om dagisdebatten som aktualiserades på 70-talet och som Anna strök och la till Barn och våld för den senaste revideringen och utgivningen av Banaboken, som också är den internationella!
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022