Malte är så ryckig i sin tidiga mornar. Omsomnande sker ibland, sover till morgon ibland, men det ALLRA vanligaste är att han vaknar ca en timme för tidigt, får en pangramsa och sedan somnar han INTE om. Först ligger han och snackar och efter 20-30 min blir han trött/less och börjar gnälla och till slut hojta HÖGT. Ibland har han fått en ramsa till, och nu efter Gaststjön har jag börjat med musik på morgonen. En morgon gick jag in och solfjädrade till sömns ( för att bryta mönstret) DÅ sov han till morgon två dagar i rad sedan...men nu har det satt igång igen...
Vega var likadan i samma ålder och då verktygade vi för mycket. Det var när vi lade av som det blev bättre..
Blir det bättre även med Malte? Dvs är det ok att ligga och hojta 2 mornar av tre utan större åtgärd att vi sätter på musik...Han är INTE speciellt lugn när vi tar upp honom. Inte olycklig, mer less och arg.
Väntade ut honom en morgon, men fick ge upp 8.30 då han ännu inte somnat om
Vad tror ni? Känns inte riktigt bra att vi inte får styr på morgnarna, samtidigt känner jag att jag inte kan göra så mkt mer. Är ofta tvungen att ge en femminutare på fm så att han ska orka dagen. Känns inte heller riktigt bra, som att vi har fastnat i det också...
Linda