LCHF-menyer
-
Fjällfolket
Jo, jag har tänkt på det men inte gjort... Kanske skulle börja göra det, så kan jag fortsätta göra alla andra saker jag borde av bara farten sen 8)blomman skrev:Renee, kan du inte börja skriva matdagbok, och även med anteckningar om magens tillstånd. Då kanske du kan se ett mönster tillslut...
blomman skrev:De flesta av mina erfarenheter av läkare och magproblem brukar sluta med otrevliga undersökningar och en massa mediciner....
Precis vad jag också förväntat mig - just därför har jag inte sökt läkarvård för det heller...
Matdagbok för allergiska barn... jo, det hade säkert inte skadat. Vår lille är ju tyvärr både mjölkprotein- OCH äggallergisk (enl pricktest) och vi provade mjölkprodukter lite smått tidigare i sommar för att se om det möjligen gick bra nu. Vad jag minns fick han ungefär samma saker flera dagar i rad (turk yoghurt, ost, smör) och jag började känna hopp och lättnad - när han plötsligt en dag hade hela bålen/bröstet fyllt av eksemprickar
Så! Nu ska jag hoppa till nya allergi(t)råden! Toppen Fjällmor
Skåning, mamma till underbara Otto (030122) och Frans (060114)
Jag har tänkt på det också, men har försökt förtränga den tanken/LO skrev:Jättejobbigt för LCHFare, men ägg kan ju också ställa till problem för magen...
Skåning, mamma till underbara Otto (030122) och Frans (060114)
-
Fjällfolket
Jag har inte ens funderat... 8) på att det skulle påverka. Åt ju nästan "rätt".
Jag har druckit lite för dåligt ett par dagar märker jag och då är det som att kroppen samlar på sig extra vätska och då går jag upp i vikt - ½ kg eller så. Och det kunde jag nog läsa på vågen i morse.
Gissar att det är borta om en dag eller så igen. Har ju ingen ambition att gå ner något mer nu.
/LO
Jag har druckit lite för dåligt ett par dagar märker jag och då är det som att kroppen samlar på sig extra vätska och då går jag upp i vikt - ½ kg eller så. Och det kunde jag nog läsa på vågen i morse.
Gissar att det är borta om en dag eller så igen. Har ju ingen ambition att gå ner något mer nu.
/LO
Lotta, mamma till
Vera
född januari 2004 Minikurad sommaren 2004
Ivar
född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum
Nej, du behöver ju inte alls gå ner, men ibland så har man vägt en viss vikt innan barnen och vill ner dit även om omvärlden tycker att det är så bra som det är nu... men det är ju skönt att du ser det som vi andra!
Blev mest nyfiken...
Jag tror att jag tappade ett kilo för att jag inte slarvade, som jag ju gjort under semestern, då har jag stått still, men inte gått upp!
Anser själv att 4-5 kilo till gärna får smälta bort innan jag är nöjd.. för då är jag nästan där jag var innan de små kom!
Men det skönaste med LCHF är ju att man är mätt, har stabilt blodsocker (så slipper alla andra mitt humör vid blodsockersvängningar) och i mitt fall att magen är lugn! Halleluja!
Blev mest nyfiken...
Jag tror att jag tappade ett kilo för att jag inte slarvade, som jag ju gjort under semestern, då har jag stått still, men inte gått upp!
Anser själv att 4-5 kilo till gärna får smälta bort innan jag är nöjd.. för då är jag nästan där jag var innan de små kom!
Men det skönaste med LCHF är ju att man är mätt, har stabilt blodsocker (så slipper alla andra mitt humör vid blodsockersvängningar) och i mitt fall att magen är lugn! Halleluja!