LCHF-menyer

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
blomman

Inlägg av blomman »

Ja, varför inte, allergier är ju otroligt vanligt och alla har egna tips och råd för att underlätta för de "drabbade""
Det hade nog varit jättebra med en sån tråd!
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

I fix :!:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Startar en rubrik under mat, mage - Allergi(t)råd heter den.. nu ska jag klippa å klistra... :wink:
Renee

Inlägg av Renee »

blomman skrev:Renee, kan du inte börja skriva matdagbok, och även med anteckningar om magens tillstånd. Då kanske du kan se ett mönster tillslut...
Jo, jag har tänkt på det men inte gjort... Kanske skulle börja göra det, så kan jag fortsätta göra alla andra saker jag borde av bara farten sen 8)
blomman skrev:De flesta av mina erfarenheter av läkare och magproblem brukar sluta med otrevliga undersökningar och en massa mediciner.... :(

Precis vad jag också förväntat mig - just därför har jag inte sökt läkarvård för det heller...

Matdagbok för allergiska barn... jo, det hade säkert inte skadat. Vår lille är ju tyvärr både mjölkprotein- OCH äggallergisk (enl pricktest) och vi provade mjölkprodukter lite smått tidigare i sommar för att se om det möjligen gick bra nu. Vad jag minns fick han ungefär samma saker flera dagar i rad (turk yoghurt, ost, smör) och jag började känna hopp och lättnad - när han plötsligt en dag hade hela bålen/bröstet fyllt av eksemprickar :cry: . Det kom ganska oväntat eftersom det gick så många dagar utan problem och jag har som sagt för mig att han fick samma sorts mjölkprodukter varje dag. Men nästa gång vi provar med hans allergi är det nog läge för dagbok så man vet säkert.

Så! Nu ska jag hoppa till nya allergi(t)råden! Toppen Fjällmor :thumbsup:
Skåning, mamma till underbara Otto (030122) och Frans (060114)
Renee

Inlägg av Renee »

/LO skrev:Jättejobbigt för LCHFare, men ägg kan ju också ställa till problem för magen...
Jag har tänkt på det också, men har försökt förtränga den tanken :roll: för vad 17 ska jag annars äta till frukost :shock:
Skåning, mamma till underbara Otto (030122) och Frans (060114)
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Hej alla allergi intresserade :!:

Nu finns tråden på mat, mage. Jag har valt att klippa å klistra in info/fakta från denna tråd. De av er som vill "flytta över" era inlägg/frågor/funderingar dit kan väl göra det...?

I denna tråd går vi nu åter till lchf O:)

/Fjällmor
blomman

Inlägg av blomman »

Tjuvläste viktväktartråden och såg att några gått upp under gastsjö-helgen. Nyfiken i strut är jag, och utan att jämföra dieter så undrar jag hur mina lchf-vänners vikt ser ut efter helgen? Dvs LO och Päivi då!
Själv gick jag ner ett kilo under helgen! :lol:
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Jag har inte ens funderat... 8) på att det skulle påverka. Åt ju nästan "rätt". :lol:

Jag har druckit lite för dåligt ett par dagar märker jag och då är det som att kroppen samlar på sig extra vätska och då går jag upp i vikt - ½ kg eller så. Och det kunde jag nog läsa på vågen i morse.

Gissar att det är borta om en dag eller så igen. Har ju ingen ambition att gå ner något mer nu.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
blomman

Inlägg av blomman »

Nej, du behöver ju inte alls gå ner, men ibland så har man vägt en viss vikt innan barnen och vill ner dit även om omvärlden tycker att det är så bra som det är nu... men det är ju skönt att du ser det som vi andra!
Blev mest nyfiken...
Jag tror att jag tappade ett kilo för att jag inte slarvade, som jag ju gjort under semestern, då har jag stått still, men inte gått upp!
Anser själv att 4-5 kilo till gärna får smälta bort innan jag är nöjd.. för då är jag nästan där jag var innan de små kom!

Men det skönaste med LCHF är ju att man är mätt, har stabilt blodsocker (så slipper alla andra mitt humör vid blodsockersvängningar) och i mitt fall att magen är lugn! Halleluja!
ms Sophie

Inlägg av ms Sophie »

*puffar* denna tråd lite för att se om det finns fler tips och recept att få :D
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"