En REN viktväktartråd....
-
Lillamolntuss
Lilla Molntuss, 5,8 kg är väl ingen dålig viktnedgång? 11 smörpaket....
Har du någon målbild, som du målat upp för ditt inre? Hur ska du se ut när du är färdig? Hur kommer det att kännas i kläder? I kroppen? I psyket?
När jag tycker att motivationen börjar svaja brukar jag ställa mig framför spegeln och greppa tag i det som finns kvar i form av sidfläsk och bara tänka "NÄÄÄÄÄ, detta vill jag inte ha kvar!".
Vad är det du tycker känns jobbigt? Längtar du efter något särskilt? Försök tänka efter varje gång du tänker stoppa något "förbjudet" i munnen - är det värt det? Jag har en runda som jag brukar promenera på kvällarna, som jag har beräknat är värd cirka en para-nöt och det är banne mig inte värt ansträngningen! Jag tror mycket av "suget" sitter i huvudet och att det fyller en annan funktion än just att mätta. För egen del vet jag att ätandet kan vara lite ångestdämpande, men eftersom jag har insett det försöker jag att hantera jobbiga stunder på annat sätt. Eller att äta något mindre onyttigt...
Nä, vet ni tjejer, det är i höst det skall hända!
PS. Vart har alla tagit vägen förresten? Går ni fortfarande i Gastsjö-rus, ni som var där?
När jag tycker att motivationen börjar svaja brukar jag ställa mig framför spegeln och greppa tag i det som finns kvar i form av sidfläsk och bara tänka "NÄÄÄÄÄ, detta vill jag inte ha kvar!".
Vad är det du tycker känns jobbigt? Längtar du efter något särskilt? Försök tänka efter varje gång du tänker stoppa något "förbjudet" i munnen - är det värt det? Jag har en runda som jag brukar promenera på kvällarna, som jag har beräknat är värd cirka en para-nöt och det är banne mig inte värt ansträngningen! Jag tror mycket av "suget" sitter i huvudet och att det fyller en annan funktion än just att mätta. För egen del vet jag att ätandet kan vara lite ångestdämpande, men eftersom jag har insett det försöker jag att hantera jobbiga stunder på annat sätt. Eller att äta något mindre onyttigt...
Nä, vet ni tjejer, det är i höst det skall hända!
PS. Vart har alla tagit vägen förresten? Går ni fortfarande i Gastsjö-rus, ni som var där?
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
ujuj 1 kg plus tack vara gastsjö tiden..inte bra inte bra..jag har bestämt mig för en lite pause nu fram till 1:a septemeber..då ska vi ett gäng här hemma köra en viktnedgång tävling..alla lägger typ 250 kr i potten, och den som lyckats gå ner mest till nyår vinner pengarna...Så det ska bli super kul, väääldigt motiverade!! Så ja Gablex, det är i höst det händer!!! 
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
-
Nancy
Ok, egentligen ligger nog min idé om kost mer åt low-carb men jag tror att Viktväktarna blir utmärkt just nu för att få koll på kilona. Har insett att med points-systemet kan jag ju välja själv att vara lite försiktigare med kolhydraterna om jag vill.
Lite frågor inför imorgon:
Hejsan Nancy, du måste först på heders ord känna efter nu ordentligt hur du orkar....lillan är ju inte så gammal än..nåja men om du bestämmer dig för att vara med i våran braiga klubb
så behöver jag startdatum, målviktstidpunkt, planerad viktnedgång till målvikt..och sedan raport förslagsvis varje vecka
Så så var det med det!
Jo jag tror att power start är det nya versonen av ät och njut..om jag inte minns fel...så typ samma, men mer upphottat då..
Jo jag tror att power start är det nya versonen av ät och njut..om jag inte minns fel...så typ samma, men mer upphottat då..
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
Hej
Nu såg jag ju att Nancy var på G också (om du orkar just nu) och vad som då krävdes för att bli medlem. Tack Mia för välkomnandet - det värmer.
Känns också "skönt" att höra att jag inte är helt ovanlig som haft mer kvar för varje gång.
Tack Lillamolntuss - det var inte så då. Toppen
Startdatum var då den 12 augusti.
Målvikt - 10 kg
Målviktsdatum - vad är realistiskt
Till lucia kanske
Viktnedgång denna vecka: -1
Tack Duggan för fantastiskt arbete med att förbereda maten i Gastsjön. Det var fantastiskt roligt att se er alla och jag bara önskar att dygnet hade haft fler timmar.
Kram
Nu såg jag ju att Nancy var på G också (om du orkar just nu) och vad som då krävdes för att bli medlem. Tack Mia för välkomnandet - det värmer.
Tack Lillamolntuss - det var inte så då. Toppen
Startdatum var då den 12 augusti.
Målvikt - 10 kg
Målviktsdatum - vad är realistiskt
Viktnedgång denna vecka: -1
Tack Duggan för fantastiskt arbete med att förbereda maten i Gastsjön. Det var fantastiskt roligt att se er alla och jag bara önskar att dygnet hade haft fler timmar.
Kram
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
-
Lillamolntuss
Gablex: Klok-Fia! Tack för pepp! Helfigurspegel inköpt! Fin med guldkant och på tok för dyr, men vad gör man inte för att få motivationen i toppform?
Målbild är att se snygg ut i ett par jeans jag har liggandes i garderoben. Dom ska sitta som dom gjorde för 6 år sen. (Hoppas det blir lika lätt att gå ned de där 15 kilona som det var att gå upp.
)
Sockersuget har iaf gett med sig redan. Åt vanliljkesella förra veckan - som jag brukade älska förut - och det smakade bara socker. Inte ett dugg gott!
Det är absolut i höst det händer!
Duggan: Härligt med lite tävling! Blev nyfiken... Är det mest i kg eller i % ni räknar? Det är ju lättare att gå ned mycket om man har långt till målvikt...
Nancy: Välkommen! Tror att Power Start är ett färdigt veckoschema med måltidsförslag till alla mål under en vecka.
Susanne*: Ja visst är det kanon med hur mycket pasta som helst för 3/4 points? Me liiiike! (Borde man inte kunna göra pastadeg och kavla ut som pizzabotten och räkna det på samma sätt?) *hehe*
Kör på nu. Ni är grymma!
Målbild är att se snygg ut i ett par jeans jag har liggandes i garderoben. Dom ska sitta som dom gjorde för 6 år sen. (Hoppas det blir lika lätt att gå ned de där 15 kilona som det var att gå upp.
Sockersuget har iaf gett med sig redan. Åt vanliljkesella förra veckan - som jag brukade älska förut - och det smakade bara socker. Inte ett dugg gott!
Det är absolut i höst det händer!
Duggan: Härligt med lite tävling! Blev nyfiken... Är det mest i kg eller i % ni räknar? Det är ju lättare att gå ned mycket om man har långt till målvikt...
Nancy: Välkommen! Tror att Power Start är ett färdigt veckoschema med måltidsförslag till alla mål under en vecka.
Susanne*: Ja visst är det kanon med hur mycket pasta som helst för 3/4 points? Me liiiike! (Borde man inte kunna göra pastadeg och kavla ut som pizzabotten och räkna det på samma sätt?) *hehe*
Kör på nu. Ni är grymma!
Flicka
maj -04 (kurad jan -05), Pojke
mars-07 (okurad, men standardmodellad)
(Ständig tidsbrist = Korta konstiga meddelanden. Sorry! )
(Ständig tidsbrist = Korta konstiga meddelanden. Sorry! )
Heeeej alla
Kul att skaran växer! Nu ska här tappas kilon, banne mig
Jag kör igång på måndag, så jag vill ändra min vägdag, duggan! Då hinner jag gruva mig lite extra i helgen
har ännu inte vågat väga mig efter frossingen i Gastsjön, men det käääänns på kläderna
Heja tjejer, nästa sommar ska jag inte vara en tjockis längre
KRAM!!!
Kul att skaran växer! Nu ska här tappas kilon, banne mig
Jag kör igång på måndag, så jag vill ändra min vägdag, duggan! Då hinner jag gruva mig lite extra i helgen
Heja tjejer, nästa sommar ska jag inte vara en tjockis längre
KRAM!!!
-
Gäst
Hehöm, hehöm...
Jag har lite frågor, tjejer, så får ni bestämma om jag hör in, ut eller mittemellan...
1) De däringa sista fem kilorna vill icke rubba på sig!
2) Jag blev av med Hugo-kilona med Aftonbladets "Viktklubben"
3) Funderar på att joina igen, men ändå köra mitt eget race i form av att inte äta pasta/ris/potatis/bröd eftersom kroppen inte klarar av sånt, för tillfället...
4) Jag vet att detta är en REN viktväktartråd, men Viktklubbens tankar är likartade, och jag skulle behöva lite pepp...
5) Jag lovar att om jag kvalar in här
så ska jag vara tyst om mina hedniska, o-ortodoxa LCHF-funderingar... :-$
6) Jag blir INTE ledsen om jag "kvalar ut" - det är alldeles för mycket annat trevligt som händer i livet nu, så om jag inte hör hemma här så säg till, så får jag hämta mitt pepp annorstädes! Annars tänkte jag ha varveckloiga vägningar samt måldatum och allt det där andra...
Hur lyder domen
Jag har lite frågor, tjejer, så får ni bestämma om jag hör in, ut eller mittemellan...
1) De däringa sista fem kilorna vill icke rubba på sig!
2) Jag blev av med Hugo-kilona med Aftonbladets "Viktklubben"
3) Funderar på att joina igen, men ändå köra mitt eget race i form av att inte äta pasta/ris/potatis/bröd eftersom kroppen inte klarar av sånt, för tillfället...
4) Jag vet att detta är en REN viktväktartråd, men Viktklubbens tankar är likartade, och jag skulle behöva lite pepp...
5) Jag lovar att om jag kvalar in här
6) Jag blir INTE ledsen om jag "kvalar ut" - det är alldeles för mycket annat trevligt som händer i livet nu, så om jag inte hör hemma här så säg till, så får jag hämta mitt pepp annorstädes! Annars tänkte jag ha varveckloiga vägningar samt måldatum och allt det där andra...
Hur lyder domen
-
Lua
-
Gäst
Ikväll har jag nu här smygstartat med att gå igenom alla bilder på MIG som vi har på datorn, och så har jag skrivit ut två snygga 8) där jag är med Hugo, och av med alla gravidkilon! Dessa två har jag klistrat på kylskåpet och på badrumsskåpet.
Måldatum: 14 November, min födelsedag.
Målvikt: 67 kilo
Nuvarande vikt: vet ej, har inte, till motsats till TS, vågt väga mig efter frosserierna på Gastsjön
Ve den som mesar sig, lyder stridsropet!
-
Nancy
Gablex skrev:Nä, vet ni tjejer, det är i höst det skall hända!
Päivi skrev:Ve den som mesar sig lyder stridsropet!![]()
(Som de flesta av er säkert redan vet så är inte tillvaron helt igenom stabil hos Nancyfamiljen men just nu lever jag enbart på en diet av kaffe/smörgås/choklad och jag lovar att man blir inte direkt friskare i den varken i kroppen eller i sinnet. Att i positiv och peppande anda få vara med er här ser jag som ren och skär friskvård
Startdatum: 2007-08-23
Målviktsdatum: 2007-12-13 (på Lucia-dagen, vad annars med min lilla Lussi i åtanke såklart
Startvikt: 61,3 kg
Målvikt: 50 kg (preliminärt, brukar väga mindre än så men får se hur det känns vid 50 kg)
Vägdag: torsdag
(duggan, du får sortera uppgifterna så det passar in i listan
8) Lite anteckningar mest för egen del för att kunna gå tillbaka och jämföra:
midja: 77 cm
stuss: 100,5 cm
lår: 59 cm
(som småsurar lite över de ynka 18 pointsen men inte sjutton kan man låta sådana värdsliga ting dra ned en...
Wow, här smällde det bara till efter att ha stått stilla några dagar! Jag vill också hälsa er nytillkomna välkomna - den här tråden har funkat utmärkt för mig! Och Päivi, ditt stridsrop är ju bara bäst!
Ve den som mesar sig
Hur tänker ni motionera i veckan? Själv tänker jag mig promenad alternativt jogging tre dagar. Rundan tar 40 respektive 25 minuter (beroende på om det är promenad eller jogging
). I övrigt cykling till jobbet alla dagar (total tid 25 minuter/dag).
Frukt- och grönsaksutmaningen? Med tretton
(nej, det är inte vi som har planterat dem!!) äppleträd i trädgården får det nog bli äpple som frukt. När det gäller grönsaker står det lite stilla.... kunde man göra något kul med kålrot?
Ve den som mesar sig
Hur tänker ni motionera i veckan? Själv tänker jag mig promenad alternativt jogging tre dagar. Rundan tar 40 respektive 25 minuter (beroende på om det är promenad eller jogging
Frukt- och grönsaksutmaningen? Med tretton
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!