Första nattningen med mormor

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Tummelisa

Första nattningen med mormor

Inlägg av Tummelisa »

Hej!

Har frågor till er som haft mormor eller annan som nattat. Arvid har nu kurats i snart 3 mån och det funkar strålande!!!!! Han somnar oftast utan ett pip och sover nästan hela nätterna, ramsan funkar dock om han vaknar till. Så därför vill hans pappa och jag gå ut och äta på lördag och mormor vill SÅ gärna vara barnvakt, vilket vi inte tackar nej till. :D :D :D Egentligen ska det väl inte vara några problem eller hur? Hon nattar och ramsar och han blir väl inte förvirrad? Hur har det gått för er som haft barnvakt som nattat??? Han kommer att sova hemma i sin egen säng skall tilläggas.

En annan sak är att vår ramsa (som sjungs) börjar mamma är här, pappa är här - och det är vi ju inte på lördag, skall mormor säga något annat eller ska hon "ljuga"? (osmarta vi tänkte inte på att någon annan kanske skulle komma att natta när vi valde ramsan).

Tusen tack för svar!!!!
Mamma till Arvid f?dd 24 juli 2004
wicky
Kontakt:

Inlägg av wicky »

Hej,

vi hade vår 19-åriga granntös till att natta Erik härom veckan och det gick hur bra som helst. Vi berättade för henne hur hon skulle göra och hon följde instruktionerna till punkt och pricka och Erik somnade enligt schemat, precic som den lille prins han är. :D

Ramsan - tja jag tror nog inte att det har så stor betydelse om hon säger mamma, pappa eller mormor, det är ju lika många stavelser i orden så själva ramsan borde ju fungera...
Mamma till Erik, f?dd den 17 augusti 2004.
LinaB

Inlägg av LinaB »

Hej! Vi hade faster som nattade förra veckan. Vi berättade hur vi gjorde och hade även skrivit ned det hela på papper och även instruerat buffning o solfjäder om det skulle krisa. Det var iofs länge sedan det gjorde det på kvällen. Det gick alldeles strålande och hon somnade så fint precis som hon brukar.

Ang ramsan så tror jag inte heller att det spelar så stor roll.

Det kommer att gå strålande!! :D
Mamma till Ella 040927 och Alva 061007 :heart:
Båda är barnaboksbarn från start :heart:
Tummelisa

Inlägg av Tummelisa »

För alla nyfikna vill jag bara meddela att nattningen med mormor gick som en dans :thumbsup: Och det var såååå underbart att få gå ut och äta middag...
Mamma till Arvid f?dd 24 juli 2004
Kristin

Inlägg av Kristin »

Vad roligt att få höra :D!

Då är det bara för er att planera er nästa date då :wink:!!

Kram i snön

Kristin i ett vårligt Tokyo
Storebror f. aug-04
Lillebror f. aug-06
Sagomamma
Kontakt:

Inlägg av Sagomamma »

Men herregud vad roligt för er :!: :D

Jag blir sååå sugen på att gå ut och rå om min egen man... :D :? Vi har ju inte varit ute ensamma en endaste gång sedan Saga hände oss... :oops: :roll:
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"